Gå til innhold

Kan ikke fordra den ene naboungen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et nytt nabofelt, og her kryr det av lekekamerater til junior på snart fem år. De går ut og inn av husene til hverandre, og mannen min og jeg synes det er kjempekoselig. Av og til ordner vi litt ekstra for de små, for eksempel koker litt kakao, steker vafler, setter i gang litt lek sammen med voksne og lignende. Og vi koser oss! Som oftest leker de sammen i fred og fordragelighet uten noen form for innblanding fra oss voksne.

Men, nå i det siste har junior fått en ny "venn", en vi ikke har hatt kontakt med tidligere fordi han bor litt lengre unna. Og jeg kan bare ikke fordra denne nye gutten! Han er så bråkete, ødelegger ting og er så frekk. I dag for eksempel oppdaget han juniors lørdagsgodt, men jeg sa at det skulle forbli i skapet frem til barne-TV. Da tok han juniors radiostyrte bil i sinne og kastet det ned trappa. Heldig vis gikk det bra med bilen, men det er sjelden at det ikke er noe som går i stykker etter et besøk fra ham.

Når han kommer i kjellerstua hvor alle lekene er, river han ALT ut, og har ikke ro til å leke med noe. Klærne våre, duker, sengesett, kontorutstyr - alt ligger strødd. Og han bli illsint og raser når vi gir beskjed om at det er timeout og ryddetid. Måltider er uaktuelt etter noen forsøk, han skal alltid prøve en rekke ulike pålegg, liker ikke noe av det, kaster mat i sinne og ....

Vi må alltid sende ham hjem, for foreldrene (som virker svært oppegående) tar aldri å henter ham, selv etter tre- fire timer. Og et par ganger har mannen min måtte bært ham hjem fordi han raser slik...

Merker også at junior trekker seg mer og mer unna, og ikke er så glad når det ringer på om det er denne omtalt gutten som vil inn. Samtidig kan vi jo ikke nekte ham å komme heller... Føler meg slem som ikke klarer å behandle ham slik vi gjør med de andre ungene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ringt foreldrene hans og forklart at han ødelegger ting og får raserianfall når han er hos dere. Si at dette kan ikke du hanskes med, så skal han komme på besøk hos dere må en av foreldrene være med og ha ansvaret for ham.

Be foreldrene ta opp med ham at han ikke kan oppføre seg slik. Det er ikke enkelt, men det er ikke deres ansvar å oppdra andres barn.

Jeg mener at du kan si at det ikke passer at han kommer inn.

Skrevet

Må bare signere Anonym over her, veldig bra løsning.

Skrevet

HI

Takk, har jo vært inne på tanken noen ganger, men motet har sviktet. Mange som tåler hva som helst bare du ikke snakker noe galt om ungene deres : ) Jeg ville gjerne ha visst det om junior var helt rabiat hjemme hos folk.

Skrevet

Jeg kjenner ei dame som blir med sønnen i alle bursdagsbesøk, som eneste forelder. Dette gjør hun fordi han kan bli voldelig og hissig.

Det tar ofte lang tid å få diagnostisert og behandlet atferdsproblemer, men i mellomtiden er det ihvertfall ikke andre foreldre som skal ha ansvaret.

Noen barn har ikke oppdragelse hjemmefra og tror de kan få/ta det de vil ha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...