Gå til innhold

angående økonomien til foreldre/besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest noen innlegg nå, da det har vært tatt opp. Men er det bare meg som ikke bryr meg om hvor mye/lite penger foreldrene mine har?

Om de har mye eller lite penger er meg likegyldig. Hører jo litt, men det blir vel bare sånn generelt prat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre har bra med penger, det betyr ikke at hverken barn eller barnebarn får masse av dem.

Men det syntes jeg faktisk er helt greit.

Det er ikke deres ansvar å skulle holde oss med utstyr til barna våre eller annet.

Jeg er litt overraska over hvor mange jeg møter på, og leser svarene til her inne som mener at de har krav på å få og få av foreldre og svigerforeldre. Enten det er barnepass eller økonomisk hjelp og rådyre gaver.

Det kunne ikke falle meg inn å forvente at de skal passe barna mine eller kjøpe dyre ting til de.

(Jeg hadde selvfølgelig blitt glad om det hadde skjedd.)

Men karnsje grunnen er at jeg ikke fikk masse når jeg var yngre.

Jeg har ei venninne som fikk penger, klær og annet hver gang hun ville ha noe. Og jeg ser jo at ho selv idag når vi har passert 30 år fortsatt forventer at foreldrene stiller opp.

Skrevet

man veit no generelt om foreldra/svigersa har masse penga eller ikke. Men det interesere mæ ikke, men veit at spør æ om et lite lån, så får æ det før at vi ska klare oss over kneika. Førvente ikke å få pengan, men betale t bake, bli nåkka anna vest dæm gir oss det. Bruke å spørre om barnepass av og t, og da bli æ veldig gla vest dæm kan stille opp. I mårra kjæm svigers å hente elste før ho har vinterferie og ska være hos dæm 1 uka. Det e de tingan æ ser på og at dæm e snill og grei med ungan. Penga gidd æ ikke bry mæ om, bare dæm gjer kjærlighet og litt av tia si da det passe dæm og oss, e vi gla...

Litt rotat skreven men, men...

Skrevet

jeg vet ikke noe om min mor. hun hadde VELDIG dårlig råd for et år tilbake, men ble sammen med en som ikke har så reint lite. så de klarer seg fint.

pappa bekymrer jeg meg litt for. han har tatt seg vann over hodet (men han klarer seg utmerket) , og noe uventet dukket opp i livet hans som gjorde det vanskelig for han og ordne opp.

jeg bryr meg ikke om hvor MYE de har, men jeg bryr meg hvis de har problemer!

Skrevet

Jeg vet at mamma og pappa har det de trenger av penger og hvis de kjøper noe til oss fordi de vil (til jul eller bursdag feks), så vet jeg at de har råd til det. Jeg vet også at svigermor sitter med et forholdsvis stort lån alene og selvom hun klarer seg bra, så må hun vurdere hva hun bruker pengene sine på, så når vi får dyre ting av henne får jeg litt dårlig samvittighet.

Uansett syns jeg når det gjelder gaver, at det er mye hyggeligere å få en gave fordi de som har kjøpt/lagd den syns det er en gave som passer til meg/oss, enn å få en gave bare pga prisen. Jeg blir feks like glad hver gang svigermor bruker tid på å lage noe til meg eller sønnen vår og syns ofte det er mer enn nok gave til jul/bursdag, selvom hun selv er veldig opptatt av å i tillegg kjøpe noe til "riktig" pris eller å gi med penger ved siden av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...