Gå til innhold

Dere som sliter med angst og pustevansker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere på medisiner for det? Hvis ja,hvilke bruker dere?

Jeg sliter med at jeg føler jeg ikke får puste med jevne mellomrom,kommer som lyn fra klar himmel og når jeg blir redd blir det værre for da klarer jeg ikke å slappe av..Går til psykomotorisk fysioterapeut og får veldig god hjelp der,men får slike "anfall" i mellomtiden. Akkurat nå har jeg det slik at jeg føler jeg ikke får luft og blir redd,og er i tillegg tett i nesen så da blir alt værre... Jeg har fått vival av legen som skal hjelpe meg og slappe av,så nå har jeg puttet innpå en vival og sitter å venter på at jeg skal slappe av og få igjen litt pust....Vet det ikke er farlig,men blir like redd hver gang:( For kjennes jo ut som en ikke får puste i det hele tatt og blir svimmel og prikkete..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har det på samme måten. Får det når jeg er stresset og gruer meg til noe. Får ikke noe for det da. Men var innlagt på sykehus et døgn første gang jeg fikk det. (Rett før en stor eksamen). Tok alle mulige tester og røntgen men fant ikke noe galt. Til slutt snakket jeg med en lege som mente at det var stress som utløste det. Det var aldri noe galt med oksygenmetning og ingenting galt på røntgen, så jeg bare tenker på det når jeg får "anfall". Det er ikke noe galt, jeg får ikke for lite oksygen og det går over når jeg får stresset ned. Men det er kjempeekkelt når det står på. Og det gjør jo litt sånn at jeg ikke har lyst å gjøre noe jeg ikke er helt sikker på, eller begynne med noe nytt (jobb f.eks), for da vet jeg at det kommer.

Håper vivalen hjelper snart og du får pusten tilbake :)

Skrevet

Takk for svar!:) Godt å høre at det er flere som har det på samme måte,for da blir jeg ikke så engstelig..Helt forferdelig når jeg føler jeg gisper etter luft fordi jeg spenner musklene i kroppen...Kommer ofte her og hvis jeg stresser,girer meg opp el gruer meg for noe + at det kommer som lyn fra klar himmel!!

Vivalen hjalp,men nå har det kommer tilbake,men ikke så ille som i går! Kommer som regel utover ettermidagen/kvelden og særlig etter at ungene er lagt,uten at jeg vet hvorfor! Kanskje fordi det blir litt stille her,er ikke like livat mannen som det ungene er,hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...