Gjest Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Har vært en tur innom Anonym nå, og der er det en diskusjon om størrelsen på gave i dåp. Og forbausende mange mener at 400,- er for lite fra besteforeldre (til barnet). Hvorfor er det slik? Blir barn døpt for å få gaver til 5000,-? Skjønner ingenting jeg...
gerd Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Stor forskjell på 400 og 5000 da..... Men 400 er lite.... Ikke noe å rope for at man mener det vel?
Gjest Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Enig med Susa. Tror de fleste gavene til mini i dåpen lå mellom 200 - 400 kr. Han fikk 5000 av oldefaren og det syntes jeg var altfor mye. Er jo ille med slike krav også, jeg var fadder til ei engang da jeg hadde sinnsykt dårlig råd. Tror jeg hadde 100 kr til gave og thats it. Gikk rundt i byen i flere timer for å finne noe bra. Gråt mine modige tårer og var skikkelig lei meg. Fant en kjempefin eventyrbok på salg tilslutt. Den så veldig ekslusiv ut. Skrev faktisk hilsen inni for å unngå at foreldrene kunne bytte. Er faktisk ett veldig fælt minne. Hadde lyst til å gi barnet så mye mer. Vet at ene bestemoren til barnet mitt sitter ganske "dårlig" i det øk. Og kunne ikke falt meg inn å klage på gavene derfra. Er så mye annet som teller så mye mye mer....
septbaby09 Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Helt enig, er ikke str på gavene det kommer an på, men hvor mye de er villig til å ta del i livet til lille syns nå jeg. I dåpen til lille her lå gavene på 1000-2000 fra besteforeldre, oldeforeldre og tanter. Jeg syns det var mye, itilegg til at de kjøper dyre ting vi trenger til stadighet. Jeg syns ikke dette er noen selvfølge, og setter veldig stor pris å det:)
prekæs Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Jeg vet ikke hva som er vanlig å gi, men de fleste aksepterer vel at oldemor, med 50 oldebarn og minstepensjon ikke gir så mye. Likevel. Det kan vel muligens bli en reaksjon hvis besteforeldrene, som stort sett alltid bruker masse penger på seg selv, både til reiser, møbler og klær, muligens også med to fulle godt betalte jobber, setter av 150 kr til dåpsgave. Jeg forstår godt at det kan bli en reaksjon på det, siden gaven tydelig har blitt nedprioritert. Det å hevde at tanken bak alltid er det viktigste, mener jeg blir helt feil når tanken bak like ofte kan være en lite god og definitivt lite gjennomtenkt tanke. Tanken bak kan med andre ord likeså godt være direkte ondskapsfull.
Anne-B. Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Det spørs hva det er. Om det feks er deler til samling av sølvbestikk, så er det en helt alright sum.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Du skal ikke se på det som et fælt minne, 800* med to spirer. Snuppa fikk 2 eventyrbøker til sin dåp. Hun ene hadde skrevet en hilsen i den. Synes det var kjempe flott! Jeg tenker en slik bok kan gi mange koselige stunder med barnet, og at den er skrevet i, gjør den bare mer spesiell:-) Nå vet jeg at disse bøkene koster ca 400kr, men det er jo ikke beløpet som er avgjørende. Jeg synes en eventyrbok er vel så bra som et smykke, kanskje bedre også. Barnet vil ha mer glede av boka, som kan brukes i mange år, enn et smykke som henger rundt halsen. Det er no hvertfall min mening:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå