Gå til innhold

dette sa legen min, tenk over det!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

legen min sa så klokt ; hvis alle barn skulle vært planlagt, så hadde menneskene være en utdødd rase for mange tusner av år siden.

dette sa han siden jeg var 16 da jeg ble gravid, og valgte å beholde... jeg kunne ikke vært mer enig i det han sa :)

vårt lille uplanlagte vidunder sover så søtt i sengen sin, nettopp fyllt 2 år :)

Fortsetter under...

Det er sant. Og veldig fint sagt.... men takk gud for at vi lever i 2010 og at man kan selv velge på et TIDLIG stadium om man vil fortsette svangerskapet. Hadde alle fedre steppet inn og deltatt like mye som mor.. helt greit.. men d er faktisk vi kvinner som må bære det fram, føde det.. og i mange tilfeller.. oppdra det...

• 2 uker senere...

det er jeg helt enig i :)

jeg har faktisk valgt en abort selv, og angrer ikke på dette. jeg hadde nettopp fått min datter (hun var 3 mnd), jeg hadde vært på min første fest og drukket en del. begynte å blø, og ble veldig dårlig. tok en test og den var positiv! jeg turde ikke ta sjansen på at dette barnet var friskt, og jeg tok abort. jeg har ikke hatt problemer med det , og mener enda det var det riktige valget.

har vært gravid 3 ganger etter dette, endte i en MA og en SA, og nå er jeg godt inn i 2. trimester med bollemagen min :)

hilsen HI :)

Min lege sa også noe ala dette. Hun svarte når jeg så usikker prøvde å bestemme meg, at det sjelden passet hundre prosent for noen å få barn når det skjer. Uansett om det er planlagt eller ikke. Noen er slik som meg fortsatt i utdanning, andre er enslige, noen har usikker økonomi osv. Men vi mennesker er ufattelig tilpasningsdyktige, og vi klarer det meste, selv om det nå kan virke så uendelig tungt og håpløst til tider.

Jeg valgte også å beholde det, og nå er det ingen vei tilbake. Nettopp rundet 12 uker og har såvidt begynt å forstå den ferden jeg har gitt meg ut på. Men dette skal nok gå bra allikevel. Alt er jo egentlig lagt til rette for at et barn skal få det bra hos oss. Er eneste min egen usikkerhet som holdt meg tilbake.

det er helt sant :)

og jeg må si at du har en fin tid i møte :) jeg fikk beskjed om at jeg aldri kom til å angre på at jeg fikk barn! og det er HELT riktig. hun er det beste som har skjedd både meg og pappaen hennes ;)

men det er jo sant, det passer jo aldri 100% vil jeg tro :) det er ALLTID noe som hadde vært greit å få gjort først ;) og jeg mener at blir man uplanlagt gravid er dette en gave. det er jo den mest fantastiske gaven man får!!!!!!

og da sikter jeg ikke til dere som har blitt voldtatt o.l. selvfølgelig blir jo dette en annen ting :)

men jeg hadde ubeskyttet sex i 3 mnd og jeg VISSTE jeg kom til å bli gravid. og når jeg da blir det så var det ikke snakk om å ta det vekk...

men jeg har hørt om ei jente/dame som hadde tatt abort 10 ganger, og DET er gale det! Jeg blir mektig irritert bare jeg tenker på det... huff :(

HI :)

Annonse

Til 23.23

En uplanlagt gravid kan være en skikkelig livskrise! Langt fra noen gave.

Jeg har barn og vet alt om den store kjærligheten det bringer inn i livet. Likevel valgte jeg å ta en abort for litt siden. Det var et forferdelig tungt valg, men likevel den beste avgjørelsen under omstendighetene.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...