Gå til innhold

problemer med veninne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har et problem med en venninne av meg.

Vi har vært venner siden vi gikk på barneskolen ( jeg er nå 25 og hun 26 )

Har vært sammen i tykt og tynt, jeg har støttet henne mye gjennom harde perioder med bla. en barnefar uten bakkekontakt, flytting, låning av penger, kjøring/henting i den perioden hun ikke hadde lappen. og mye barnepass.

Hun gikk på skole et år for å bli barne og ungdomsarbeider og under denne perioden hadde hun VIRKELIG dårlig råd, her stilte jeg opp og viste henne forståelse for at økonomien ikke strakk til.

Nå har hun fått seg ny kjæreste, han har endel penger og hun har selvfølgelig fått bedre økonomi selv etter utdannelsen.

Jeg er selv alenemor, men jeg har en høyskoleutdanning og klarer meg greit, har til tider ganske dårlig råd selv, men ser på det som helt naturlig. da jeg har et ganske dyrt huslån.

Nå virker det som hun bruker hver eneste mulighet til å fremme det at de har så god råd og trenger ikke bekymre seg for økonomi lenger, mens jeg fks. kan sitte å være fortvilet fordi jeg må snu på krona en mnd.

Finnes det noen måte å forklare venninnen min på, uten å være slem at jeg synes dette er urimelig av henne ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun syns sikkert det er deilig å endelig ha god råd etter å ha slitt lenge. Gjør det noe at hun snakker om dette da? Gode venner kan da glede seg over den andres gleder.

Skrevet

Nei, er ikkedet som er problemet.

Problemet mitt er at hun hever seg over meg.. altså hun bruker hver annledning til å spesifisere ovenfor meg hvor god råd hun nå har.

Om vi er i butikken og jeg ser en fin genser men sier huff den var dyr. så kan hun fort finne på å si.. synes du den her var dyr ? hehe.. er det ikke litt kjedelig å ha såå dårlig råd at du synes en genser til 500 kr er dyrt??

for 6 mnd siden var hun i samme gate som meg og det var jeg som var den "rike"

bortsett fra at jeg ikke hevet meg sånn over henne.

Skrevet

Da forstår jeg deg bedre. Si rett ut at det sårer deg at hun nå hever seg over deg

Skrevet

ja er vel det som gjelder, huff er bare så innmari konfliktsky av meg.

noen ganger må man bite i det sure eplet, gitt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...