Gå til innhold

Dere som har foreldre med lite penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at dette blir for sensitivt tema for dere.

Men ikke la meg se 100 innlegg på førstesiden her om hvor gniene og fattige foreldrene deres og svigers er da..

Sånn det var siste innlegg her. stopp tråden.

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har du satt i gang møkka, HI så du får bare ta imot! Fordi du fortjener det!!!

Du misforstår fullstendig, fordi du er en idiot. Det er ikke sensitivt at foreldre har dårlig økonomi, men folk blir forbanna over at du ser ned på dem for det og mener at man burde skamme seg over foreldrene sine hvis de ikke har god økonomi! Ditt nek, du leser bare det du vil lese et eller annet sted mellom linjene.

Skrevet

Du vet at det går an å ha penger, og samtidig oppføre seg ordentlig? Det funker kjempefint for de aller fleste, og er overhodet ikke så vanskelig.

Vil du prøve du også, eller forstår du ikke hvordan det gjøres?

Empati er noe du så absolutt ikke trenger å skryte på deg, for du har ikke et snev av den.

Skrevet

Jeg er delvis enig! Det er mange måter å bruke penger på..

Min far ble uføretryggdet pga ulykke og enkemann på under tre år. Samtidlig mistet han et annet nært familiemedlem.

Han ble sittende igjen som alenefar til fem barn under 11 og dette var på 70-tallet hvor det ikke var noen selvfølge at far skulle ha barna. Enda en kamp, samt et smertehelvete, pluss sorgen, plus pengeproblemmer som alltid baller seg på når man går fra 2 til 1 redusert intekt..

Han kom seg på bena, men det var beintøft og når man snur på krona konstant i mange år så sparer man ikke til fremtiden når man får mer penger, man bruker litt mer penger fordi da begynner man å unne seg ting.

Du er lite empatisk fordi du dømmer våre foreldre uten å prøve å forstå hvorfor ting er som de er.

Tatt i betrakting at hvordan ting var for seksti år siden, hva de vokste opp med så er det ikke rart at de ikke sparte til fremtiden. For seksti år siden var det vanlig at foreldrene flyttet inn igjen med barna med alderen bl.a.

Skrevet

OK. Du blir flau. Jeg vil si du har ett snevert syn på verden. Den omkranser tydeligvis bare deg og dine. Ikke noe forståelse for at verden er litt større enn innenfor deres gjerde...

Skrevet

Lykken kan tydeligvis ikkje kjøpes for penger, makan til bitter å grinete kjærring!! Hi har nok fått en mangellfull oppdragelse, og ikke lært seg folkeskikk.

Skrevet

Forumtroll?

Hvis ikke, er du bare latterlig, HI!

Skrevet

fy, for en holdning!! er det mulig?

Selv er jeg fra en familie med penger, men selv har jeg en lavtlønnet yrke- og valgt det selv. Jeg er glad i jobben min, jobber med barn og elsker hva jeg gjør- og det som er viktig for meg er livskvalitet,, ikke det å bade i penger og ikke ha tid til barna mine. Lære de å vise respekt for andre f.eks. og ikke minst de som "sliter" mest i samfunnet.

Jeg håper virkelig ikke at du lar denne holdningen gå ut på ungene dine.

Vi klarer oss fint, men det handler om proiteringer. Sånn som det ser ut nå, vi er enda "halvunge"- så får vi se hva fremtiden bringer- om det blir mye luksus i livet vårt- noe jeg tviler på.

JEg har bachelor utdanning fra UK og har valgt å ta videreutdannig fra høsten forå bli lærer på vgs- og dvs enda mer studielån. Selv om jeg har valgt denne veien og gå, og jobber masse vil ikke det si at jeg håver inn og driter gull, noe som du gjør tydeligvis.

men etter dette innlegget ser det ikke ut som du har noe livskvalitet, ufordragelig er du rett og slett!

Skrevet

Jepp forumtroll..

Haha må le litt av dere noen ganger..

Er det ingen som forstår når noen kødder med dere?

Men for å si det rett ut så må DERE slutte å klage på

billige gaver..

Jeg har nomal lønn og et normalt liv.

Ha en fin kveld:)

HI

Skrevet

Må du brenne i helvete, din rævsekk!!!

Skrevet

Fy HI du frekk. Ikke et vondt ord til mine og mannen min sine foreldre som kommer med gave til 100 kr. Mest lyst å si du er en snobbete dritt kjærring men skal la være.

Skrevet

Noe lignende her...

Pappa var selvstendig næringsdrivende og hadde spesialforretning som ble utkonkurrert når supermarkedene kom på 80-tallet.

Da hadde de en svær enebolig og butikkgård som begge var belånt.

Familien nektet pappa å slå seg konkurs (de tenkte på familins gode rykte), så han satt igjen med gjeld på begge bygningene.

mamma hadde jobbet for ham uten egen lønn og hadde derfor ikke oppspart pensjonspoeng.

Pappa begynnte i ufaglært jobb i samme bransje, nesten 60 år.Han kunne ha gått opp til svenneprøve da, men orket ikke det i så høy alder så han hadde en årsinntekt på under 200000,- til han gikk av for noe få år siden.

Mamma ble uføretrygdet ikke så lenge etter at pappaavviklet butikkenog fikk nesten minstepensjon.

Så blir de begge ganske skralle og selger boligen de ikke orker holde lenger til lav pris pga beliggenhet og dårlig marked på den tiden og kjøper en liten leilighet til nesten like mye som de fikk for huset...

De har gjeld på gammelt hus og butikkbygningen til de dør (vet de har forsikret lånet).

Skrevet

Veldig mange satte seg solid i gjeld på 70-tallet pga husbanken. Mange betaler på dette den dag i dag.

Skrevet

penger er verdiløs når de ikke er i ommløp!

velger heller å leve nå enn å vente og plutselig være dau

Skrevet

Min far har hatt samme jobb hele livet, byttet innen samme sted bare. Normal inntekt for det kommunale.

Min mor gikk mye ned i lønn da hun skiftet jobb da jeg var liten, så det var litt overgang for alle i en periode.

Grunnen til at de ikke kunne spare noe serlig penger var bygd hus når jeg ble født, hytte overtok de når jeg var liten så oppussing der også ble den bygd ut.

De har vel ikke veldig god råd enda, men helt brukbar. Selger de en av tingene så har de veldig godt av penger, men for alle i familien så er det helt uaktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...