Gå til innhold

Dere som har foreldre med lite penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det foreldrene deres har holdt på med hele livet?

Har de ikke jobbet og spart seg opp? Kjøpt eiendom osv?

Merker jeg blir litt flau på deres vegne når besteforeldre kommer med 100 kroners gave til barnebarnet.

Hos oss er det selvfølgelig eldste generasjonen som er rikest, mine besteforeldre, så kommer foreldrene mine og så meg.

Jeg har minst formue men jeg har hatt kortere tid til å spare og "ordne" meg her i livet..

Jeg kan ikke fatte at voksne mennesker på 60 år sitter med gjeld og ikke har penger å leve på.

For meg sier det litt om personen.

Klart mange har vært veldig uheldig i livet men det gjelder vel ikke alle..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette innlegget sier mye om deg og dine holdninger...

Skrevet

Mamma er ufør pga psykiske problemer, derfor! Hun ble skilt for endel år siden, så hun bor alene.

Skrevet

Vet ikke mye om livet du som kan spørre om noe så dumt?!

Skrevet

Tror du alle 60-åringer er gjeldfrie og stinn i gryn?????

Skrevet

Er skuddpremien på sånne som deg høy for tiden?;P

Skrevet

Faren min var småbruker og moren min hjemmeværede husmor, de oppdro 4 barn, nå er begge minstepensjonister og bor dessuten alene begge to siden de nå er skilt. Hvordan mener du de skulle blitt rike? Lotto?

Skrevet

Jeg slutter aldri å bli overrasket over at folk har så lite innsikt i verden utenfor sin egen lille boble

Skrevet

Ja for verden er jo svart/hvit også ikke sant?

Kan jo være mange grunner til at personer midt i livet sitter uten formue. Skal gi deg et eksempel:

Pappa var selvstendig næringsdrivende og gjorde det veldig godt på 80-tallet, det resulterte i stort hus, fin bil og en del gjeld som de uten problemer håndterte mens mamma studerte. Så kom den store smellen og pappa gikk konkurs, mamma begynte jobbe men kunne aldri tjene i nærheten av hva pappa hadde gjort. Pappa ble dypt deprimert da han ble slått konkurs og huset vårt måtte selges for lavere pris enn vi hadde i gjeld, altså satt foreldrene mine igjen med gjeld på et hus de ikke lenger eide. De ble etterhvert skilt og måtte begynne på nytt. Min mor ble av diverse grunner ufør (ulykke) og giftet seg med en nyskilt mann som også sto på bar bakke. Så der sitter de, mamma på 55 år og hennes nye mann på samme alder, med boliggjeld å betale på akkurat som oss, og tjener mindre enn oss..

Håper selvfølgelig at jeg aldri havner i en sånn situasjon selv, men det er ikke alt man kan styre, kontrollere eller forutse når det gjelder egen økonomi. Av og til går bare alt galt.

Skrevet

Ja jeg lever i min egen boble.

Vi burde vært skutt alle sammen som klarer å oppnå noe i livet..huff..

Dere går rett til angrep, dere er sikkert barn av sånne som aldri klarte å oppnå noe.

For meg er det hvertfall rart at folk på 60 år ikke har klart seg bedre enn det.

Kom ikke å si at jeg har fått alt i hendene. Jeg jobber drithardt, tjener godt og vil sørge for meg selv resten av livet.

Men fint at dere er fornøyd med foreldre som ikke eier en dritt og

lever fra lønn(trygd) til lønn.

HI

Skrevet

Kjære HI

Hvem har sagt at du har fått alt i hendene? Du spør hvordan det er mulig å være 60 og ha dårlig økonomi. Folk forklarer dette for deg, og synes at det er rart at du ikke vet om dette fra før. Ingen som har kritisert dine eller din families penger, men din innsikt i hvordan samfunnet fungerer.

Heldigvis er det ikke mine foreldres inntekt eller formue som avgjør hvor fornøyd jeg er med dem.

Skrevet

Oisann, håper du ikke overfører de dårlige holdningene dine til barna dine.

Skummelt at noen ikke klarer å he mere innsikt enn det HI viser her.

Du vet at det finnes viktigere ting enn penger? Verdien til et menneske er ikke målt i hva de har på konto og hva som står oppført i deres navn. Men sånne som HI skjønner vel ikke noe som det :)

De viktigste prestasjonene i livet er så absolutt ikke målt i penger :)

Skrevet

Nei, du misforstår. Det burde vært skuddpremie på deg fordi du er dum og forutinntatt:-)

Skrevet

Wow, dette må være kveldens mest uintelligente innlegg. Visste ikke at det gikk an å være så lite opplyst om andres situasjoner. Gratulerer!!

Vurdert å ta litt utdanning? Helst på barneskolenivå, sånn at du får inn samfunnsfagen med teskje...

Skrevet

Jepp dere får sende foreldrene deres på et grunnkurs i økonomi da så skal jeg ta meg litt utdannelse på barneskolen.

Helt ok det siden jeg faktisk har råd til å være borte fra arbeidslivet noen år.

Men kos dere masse med gniene foreldre uten eiendom og hytter osv.

Det er jo stort sett det dere klager om her inne så det er nok et litt sensitivt tema for dere..

HI

Skrevet

FAKTISK så er jeg like glad i begge foreldrene mine. De er skilt, pappa har millionlønn, mamma tjener minstelønn. Jeg skal ikke fortelle deg hvorfor, HI, fordi du eier ikke empati.

Du er et kaldt og kynisk menneske. Med null innsikt i hvor mange skjebner som finnes...

Skrevet

HI, hva forventer du når du er så ekkel? Det er mange grunner til at mennesker ikke har god økonomi; lavtlønnsyrker, sykdom, konkurs osv... Det er helt ok at du og din familie har god økonomi, men hvorfor er du så stygg mot dem som er fattige? Du sparker nedover, og det gjør vondt for mange. Du fremstår som et menneske uten empati, nestekjærlighet og samfunnsengasjement. Stakkars deg, jeg håper du blir et bedre menneske i løpet av livet...

Skrevet

Vi har faktisk mange tragiske skjebner i familien.

Men det de har til felles alle sammen er å komme seg på bena og klare seg.

Det er ingen annen vei i livet og skal du leve og ha det godt må du jobbe ræva av deg.

Selv hvor trist livet kan være..

Trust me, vi har vært igjennom mye i min familie.

Jeg er ikke lite empatisk.

Jeg bare synes folk seiler igjennom livet uten å gjøre så mye innsats.

Er du fattig så er det din egen feil og det er bare du som kan sørge for at du kommer ut av det.

De eldre er vant til å jobbe hardt, men nå er det noe som heter Nav som tar over all arbeidsmoral.

HI

Skrevet

Det mest fascinerende med denne debatten er at du, HI, greier å bli sur for svarene du får. I følge deg selv er du så velstående at du kan være borte fra arbeidslivet i minst ett år, dine foreldre mer velstående enn deg, og dine besteforeldre enda mer velstående enn det igjen. Og så blir du sur? Hva i all verden er du sur for?

Om andre som er mindre heldige enn deg ikke er ulykkelige for det, må det da være en bra ting? Eller hadde du helst sett at de som svarte var ulykkelige for at de var fattigere enn deg og dine?

Kanskje er det bare dét det handler om, HI, at din vellykkethet ikke smaker like godt, om ikke andre misunner deg den? Alt ditt gull blir null verd om ingen misunner deg det?

For å sitere deg; for meg sier det litt om personen.

Skrevet

Du er morsom Hi. Det skal ikke mer enn at du blir syk og uføretrygdet så sitter du i det. Jeg er selv på den gyldne greina du snakker om, men jeg er ikke dummere enn at jeg er takknemlig for at jeg er frisk både psykisk og fysisk. At jeg har vokst opp i en familie som fungerte + at jeg har en god jobb. Men alt dette kan snu fortere enn du aner. Så er du litt smart så jekker du deg litt ned.

Hilsen en som har vært uendelig heldig i dette livet!

Litt bortskjemt er du jo som ikke har sett annet en livets solside.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at HI er djevelens sendebud... Er det varmt der du er?????

Skrevet

HI, du er bare TRAGISK. Hold kjeft og kos deg med det middelmådige livet ditt.

Enkelte av oss har andre gleder her i livet enn å måle økonomien vår opp mot andres. Og vi er garantert mer lykkelig og vellykket enn deg.

Skrevet

Min mor og min stefar har lån på huset og fortsatt et barn som bor hjemme. Huset kjøpte de for knappe fem år siden. Jeg tror faktisk vi har bedre økonomi enn dem. Men fy satan HI, det ville aldri falt meg inn å dømme dem pga det!

Skrevet

HI er så tom innvendig at hun må gni tre generasjoners kontoutskrifter opp i trynet på småbarnsmødre på dib for å føle seg tilfreds :-D hehehehe, lite taper du da!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...