Gå til innhold

Jeg er jordslagfjernermesteren!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en vogn som vi tenkte å bruke til babyen, men oppdaget at den var full av jordslag! Oi, det er jo ikke bra å legge en baby i :o/

Så selv om det er lenge til babyen kommer, så fant jeg ut at jeg må finne ut nå om vogna kan reddes eller om den må kastes.

Etter intens skrubbing med en kjemikalsk bombeblanding og en runde i vaskemaskinen; jordslaget er borte! Woho!

Hvordam bli kvitt jordslag på tekstiler, i dette tilfellet, en barnevogn:

Spray Vanish, oppvaskpulver, Zalospray, eddik og Domestos uten klor. Ta på deg hansker for å beskytte huden, luft godt og bruk maske om du har. Ta et stykk svamp og skrubb i vei. Skyll av og til før du påfører blandingen på nytt. Når du ser at jordslaget er borte, eller nesten borte, så hiver du det i vaskemaskinen med blandingen på (dropp Zaloen;) og start maskinen. Voila, borte!

Puh, nå skal jeg bare sitte på rompa resten av kvelden, for det var hardt arbeid å få det bort :)

Fortsetter under...

Skrevet

Så fint at jeg så dette nå. For jeg skulle ha fjerna jordslag fra reisetrilla. Vi reiser snart på ferie, så må få gjort det nå. Men der kan jeg ikke kjøre det i vaskemaskina etterpå. Så jeg får spyle med dusjen etterpå, kanskje.

Skrevet

Hehe, det hadde gjort seg om du fikk hele reisetrilla inn der! :-D Håper det går bort uten vaskemaskinen også.

Jeg er hvertfall veldig imponert her, for det var mye jordslag og jeg tenkte at det sikkert ikke kunne fjernes. Men det gikk! Hurra! Håper bare det ikke kommer tilbake...:o/

Først Vanish, la det trekke inn, så oppvaskpulver, skrubb i vei, så Zalo, skrubb, så Domestos, skrubb, enda mer Vanish, vente og skrubb, skyll og gjenta og gjenta og eksperimenter underveis.

Skrevet

Skal jammen prøve dette. Mannen min maser om at det finnes et middel som er beregna på å fjerne jordslag, fra seil og sånt. Men det koster sikkert mye. Så gjerrige meg prøver dette først.....

Takk for tips.

Skrevet

hmm..prøvde du med eddik og vann-blanding først? For har googla litt, og var liksom det som gikk igjen..

Skrevet

Å ja, men eddik og vann alene funket ikke. Hadde eddik i blandingen underveis med jevne mellomrom i stedet. Tror Vanish og oppvaskpulveret var det viktigste her :)

Annonse

Skrevet

Ok, da må jeg prøve ut den magiske blandingen din, selvom den ikke hørtes særlig sunn ut da:p

Skrevet

Hehe, derav runden i vaskemaskinen etterpå. For sikkerhets skyld så skal jeg kjøre alt sammen en runde til i maskinen, for å være sikker på at alle skumle kjemikaler er borte fra stoffet :)

Skrevet

Får kjøpt eget middel til å fjerne jordslag. Fikk tips om det her inne, og kjøpte det på jernia. Hugser ikke hva det heter i farten, men fjernet all jordslag på vogna til vesla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...