Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #26 Skrevet 27. februar 2010 Veldig menge her inne er altfor opptatt av summen på gaver. Jeg er mer opptatt av selve gaven til barnet. Til dåpen fikk sønnen vår en benk med lekekasse under av mine foreldre, kan tenke meg den kostet ca 500-700 kroner. Av mine svigerforeldre fikk han et svært, innrammet bilde av en tiger, det er noe av det styggeste og mest harrye jeg har sett i hele mitt liv (beklager, men det er sant). Med innramming kostet bildet over 3000 kroner.
Reveenka Skrevet 27. februar 2010 #27 Skrevet 27. februar 2010 HI - du høres ut som om du egentlig er sur fordi moren din tjener brukbart, og heller vil bruke pengene sine på seg selv enn deg og barnet ditt..... Har du tenkt å slenge med leppa til moren din bare du får nok medhold her inne først? Hjelpes... Jeg synes du høresbåde utakknemlig og furten og lettstøtt ut. Glad ikke du er datteren min, jeg er nemlig gammel nok til å være manges mamma her inne...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #28 Skrevet 27. februar 2010 Ja, jeg synes det er lite. Våre barn fikk 5000 på konto, alle som en. At din mor ikke prioriterer å gi en gave til barnet deres er det ikke noe å gjøre noe med. Hun bryr seg nok sikkert ikke så mye om dere som du skulle ønske, noe denne gaven viser.
soleia Skrevet 27. februar 2010 #29 Skrevet 27. februar 2010 Har du tenkt å klage til mor di over gåva, sidan du vil høyre her før du "begynner å slenge med leppa" som du seier? Det må eg i så fall seie eg synes er utaknemleg. Dette er då verkeleg ikkje noko å lage uhygge i familien for. Det er mange viktigare ting her i verda enn gåver, og ein døyper då ikkje barnet for gåvene si skuld. Synes ein skal vere taknemleg for gåver ein får, og ikkje irritere seg over at det burde ha vore meir.
soleia Skrevet 27. februar 2010 #30 Skrevet 27. februar 2010 22:00 Meiner du seriøst at det vert målt i pengar kor mykje ein bryr seg om kvarandre? Huff, då. Junior her fekk kr 1000 frå eine besteforeldreparet og 10 000 frå det andre. Så då bryr dei seg altså ti gonger så mykje om babyen?
Magehus Skrevet 27. februar 2010 #31 Skrevet 27. februar 2010 Mine foreldre gav lillemor et nydelig smykkeskrin. Fant tilfeldigvis ut at det kostet rundt 300-400 kroner. De holdt selskapet hos seg, men jeg betalte det meste selv. Tenker ikke på prisen på gaven. De stiller opp for oss når enn vi måtte trenge det. Hjelper meg og avlaster meg når dagene er slitsomme.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #32 Skrevet 27. februar 2010 Nei er ikke lite. 400-1000 kr er innenfor normalen vil jeg tro!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #33 Skrevet 27. februar 2010 Huff... sååå jævlig feil fokus!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #34 Skrevet 27. februar 2010 vil ikke si det.. heller 400 kr på en gave hun synes er perfekt for ungen, enn 4000 på en overjålet gave ;-)
Lykke X 4 Skrevet 27. februar 2010 #35 Skrevet 27. februar 2010 Det er tanken bak som teller, HI Aller viktigst er kjærligheten hun gir barnet.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #37 Skrevet 28. februar 2010 Nei, det er ikke lite. Dåpsgaver er tradisjonelt og historisk sett ikke voldsomt verdifulle. De skulle være minner og ting som ble brukt videre i oppfostringen av barnet i den kristne tro. Du fremstår som bortskjemt, kravstor og utakknemlig.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #38 Skrevet 28. februar 2010 HI: Hvordan kan du si at mormor ikke har dårlig råd? 20.000 utbetalt er ikke mye når husleie etc. skal betales, og man i tillegg er glad i å shoppe til seg selv. Ikke tenk på hvor "lite" du tar inn fra mormor i form av dåpsgave og andre gaver til deg og barnet. Det viktigste er at mormor stiller opp som gratis barnevakt. Og dét gjør hun nok. Hun har neppe et budsjett som tillater særlig mye "ut på byen".
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #39 Skrevet 28. februar 2010 jeg er selv kommunalt ansatt med 20 000 utbetalt pr mnd. Mannen min er arbeidsledig og har LITE pr mnd. For oss er 400 kr mye brød og melk. Hva tenker du selv? Hva forventer du? Eller hva hadde du forventet? Foreldrene mine stilte opp med masse hjelp til dåpen til min eldste. Så det smykket de gav til henne satt jeg stor pris på, fordi de hadde brukt så mye av sin tid på å hjelpe allerede. Nå kommer jeg selv fra en familie som ikke har hatt all verden å rutte med. Vi prøver heller å vise at vi er der for hverandre, og setter pris på hverandre på andre måter. oss3
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #40 Skrevet 28. februar 2010 Jeg syns ikke det er lite, men det kommer vel ann på hva man pleier å få. Om ett par gir 1000kr blir det 500kr fra hver, altså bare 100kr mer enn hva du fikk. Vi får veldig forskjellig fra sidene av familien, og syns ikke det er noe rart. Ingen av de som har god råd, men de prioriterer forskjellige ting. Mine foreldre gir ofte dyre gaver, ikke alltid dyre men mye. En mor som syns det er kjempegøy med gaver. Mens ungenes farmor og farfar gir praktiske graver, og de kan være atskillig dyrere. Men for ungene så blir det en markant forskjell, men for de så er det ikke noe rart. Det syns heller ikke jeg, vant med å få forskjellig fra mine besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #41 Skrevet 28. februar 2010 TAKKER FOR MANGE SVAR! HUN GA KONTANTER OG IKKE NOE GAVE. MEN JEG FÅR VEL INNSE AT JEG NOK ER UTAKKNEMLIG. VI HAR IKKE NOE SPESIELT GODT FORHOLD SÅ JEG FORVENTET IKKE NOEN KJEMPE STOR GAVE, MEN SYNTES FAKTISK 400KR I DÅPSGAVE ER LITT LITE. JEG SKJØNNER AT JEG FREMSTÅR UTAKKNEMLIG OG BORTSKJEMT NÅR JEG LAGER ET INNLEGG OM DETTE. HADDE HUN BARE STILT OPP FOR BARNEBARNET SITT ELLERS HADDE JEG VEL HELLER SATT PRIS PÅ DET ENN 400KR. MEN JEG FR VEL BARE INNSE AT VI IKKE STÅR HØYEST PÅ LISTA HENNES. MEN ALT I ALT, 400KR ER MYE BEDRE ENN INGENTIN I DET HELE TATT. HUN FÅR ET FLOTT TAKKEKORT HUN, SOM ALLE ANDRE.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #42 Skrevet 28. februar 2010 NEI JEG SYNES IKKE DET ER LITE I DET HELE TATT. BARNET MITT FIKK IKKE GAVE FRA MORMOR I DET HELE TATT, FORDI HUN HJALP TIL MED MATLAGINGEN OG HANDLET INN TIL DET. DET VAR GAVE NOK FOR OSS, FOR DA SLAPP VI Å BRUKE PENGER PÅ DET. BARNET FÅR VITE AT MORMOR BETALTE FOR DÅPEN NÅR H*N VOKSER OPP.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #43 Skrevet 28. februar 2010 Ja, det var lite fra en mormor må jeg si, i hvert fall når det er dåp det er snakk om! Ungene mine har en farmor som er minstepensjonist og de fikk 1000 kr i dåpsgave. Hadde ikke ventet det... Synes ikke du virker utakknemlig, regner med at det er en god grunn til at du spør!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #45 Skrevet 28. februar 2010 hEi Hi. vEt Du IkKe HvOrDaN dU sKruR aV cApS lOcKeN eLlEr? Skriv normalt.. Faktisk kjempe ekkelt å lese når du skriver med caps lock..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #46 Skrevet 28. februar 2010 Pysjen: Er det for barnet skyld at man døper? Så ungen blir frelst og sånn....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå