Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Syns dere dette var lite eller er det bare jeg som er kravstor? Burde det irritere meg eller er jeg utakknemlig? Vil gjerne høre andres synspunkter før jeg begynner å slenge med leppa.. *kremt*
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Jeg syns det er lite, men det kommer jo an på hennes økonomi
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Er det din mor eller din mormor? De fleste besteforeldre til dåpsbarnet gir ofte mer, men det er ulik praksis fra familie til familie. Jeg har ikke fått særlig mer fra besteforeldre til mine, men noen av dem har dårlig økonomi. Det burde ihvertfall ikke irritere deg, det er bare barnslig.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Jeg synes ikke det. Men så er ikke vi så godt vant når det gjelder gaver heller da
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Jeg synes at hvis mormor ikke har minimalt med penger er dette lite. Selv fikk vi 100 kr i bursdag og julegaver fra farmor når vi var små men hun hadde minimalt å rutte med. Så spørs på øyet som ser. Egentlig er det ikke så lite heller.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Det kommer litt ann på. Har moren din dårlig råd så er det mye med 400 kr. Men om hun har nok med penger så vil jeg si at hun er gjerrig!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Beklager, men jeg synes det er utakknemlig... jeg synes heller du skal ha fokus på at hun viser at hun bryr seg om babyen og er med barnet istedet for å tenke på hvor mye hun gir i gaver!! Kjærlighet er verdt så utrolig mye mer :-)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 se på det fra denne vinkelen: Om mormor kjøper et fint smykke i dåpsgave som hun synes passer perfekt til barnet. Og etter mye ettertanke kjøpte dette til barnebarnet sitt. Selv om smykket "kun" koster 400, hadde du da tenkt på samme måte? For jeg håper virkelig ikke du har sjekket ut hvor mye gaven hun kjøpte kostet ?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Nei, det er mer enn nok. Om det er gavene dere døper for syns jeg dere kan drite i hele greia.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #12 Skrevet 27. februar 2010 Det kommer jo helt ann på økonomien til mormor det, og at hun ikke gjør forskjell.. Min mamma er uføretrygdet og etablert på nytt så de sitter med mer gjeld enn oss, altså har vi mye bedre råd enn dem. Fikk sikkert ikke noe dyrere dåpsgave av henne, men det fikk ingen av de andre barnebarna heller, så det er helt greit. Hun gir etter evne.. Svigerforeldrene mine gir mye mer, vet ikke helt hva dåpsgaven var verd, men ungene får alltid 1000 kr derfra til bursdagene sine, og naturlig nok mer til dåp. Er ikke så veldig opptatt av de pengene jeg, viktigere at mormor stiller opp og er sammen med barnebarna og er en god mormor synes jeg. Ville ikke hisset meg opp over en gave på 400 kr, det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #13 Skrevet 27. februar 2010 Nei det synes jeg ikke. Litt kravstor hvis du blir sur for det.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #14 Skrevet 27. februar 2010 DET ER BARNETS MORMOR OG HUN HAR IKKE DÅRLIG RÅD. HUN ER KOMMUNALT ANSATT MED CA 20 000 UTBETALT HVER MÅNED. JEG SYNES DET ER LITE FOR HUN ER GLAD I Å SHOPPE TIL SEG SELV! MEN DA FÅR JEG NOK BARE INNSE AT JEG ER UTAKKNEMLIG! TAKK FOR SVAR HI
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #15 Skrevet 27. februar 2010 Ja, du er veldig utakknemlig og en ufordragelig svigerdatter. Enkelt og greit. Gå i skammekroken skulle du!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #16 Skrevet 27. februar 2010 Ja HI, det er lite. Egoistisk lite synes jeg. Min mor ga 5000 + en sølvkopp, og hun har helt normal økonomi... Men hva du skal gjøre med det vet jeg ikke. Mine svigerforeldre ga lite, men jeg har gitt dem opp...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #17 Skrevet 27. februar 2010 Ingenting er så ufyselig som storforlangende mennesker. Når ble det slik at gavene er det som er viktig med en dåp og verdien av gavene?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #18 Skrevet 27. februar 2010 Mine svigerforeldre gi alltid mye mer enn mine egne. Men jeg forstår ikke at det er noe å henge seg opp i. Mine foreldre er mer moderate. Jeg er takknemlig enten jeg frå et par ullvanter eller en dress til 700 kroner. Jeg synes dette er en fryktelig tåpelig diskusjon og ja, du er bortskjemt Hi.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #19 Skrevet 27. februar 2010 OMG! Hun spør jo bare, herregud da! Hysj, av gårde til kranglesiden med deg!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #20 Skrevet 27. februar 2010 Min datter fikk en bunadssølje til en verdi av 1000 kr av mine foreldre, det blir jo 500 kr per person. Jeg ble kjempefornøyd med gaven jeg da...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #21 Skrevet 27. februar 2010 Utrolig så prektige folk er her inne på anonymforum da... HI, du får sakligere svar på f.eks. skravle der folk må signere. Og hvis dere absolutt må slenge med leppa så stikk til krangle!!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #23 Skrevet 27. februar 2010 Huff, mange storforlangende og utakknemlige mødre her desverre =/
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #24 Skrevet 27. februar 2010 Syns kanskje det er litt lite ja...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #25 Skrevet 27. februar 2010 herrejesus slutt å tenke penger!! skal man liksom gi flere tusen fordi et barn skal døpes? nå må folk slutte å tenke penger, dere fortjener egentlig INGENTING slik noen av dere tenker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå