Gå til innhold

Barselgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp!

Hva synes dere om å gi fks en hjemmebakt kake ( en fin en altså. ) i barselsgave ?

:)

Jeg har såååå dårlig råd nå og har virkelig ikke råd til å avse kroner denne mnd. Men nå har venninna mi født og jeg vil jo gjerne gi henne en gave, siden hun har fått sin første sønn ( hurra ;))

vet at det ikke koster så mye for en pakke med bodyer, men hun har allerede fått sååå mye klær.

vil gjerne høre deres synspunkt, og kanskje dere har noen oppskrifter og komme med ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad for hjembakte boller, rundstykker, kake eller noe annen mat :D

Skrevet

Kjempe flott ide. Det kommer jo mange på barselsbesøk og da er det kjekt å ha noe å servere=)

Skrevet

Ja, da tror jeg at jeg skal gå for det! Er jo veldig glad i å bake ogsånn så det gjør jeg så gjerne med glede og.

Er bare så masse sånne klagere i familien hennes som kanskje kommer til å synes jeg er frekk eller teit som ikke har kjøpt noe.

Men tanken som teller!

Takk for det damer :)

Skrevet

Ja jeg syns du skulle gå for kake. Jeg hadde satt utrolig stor pris på at noen hadde bakt kake til meg:) Syns det viser mer omtanke og forberedelser enn å gå å kjøpe en pakke bodyer.

Jeg hadde satt stooooor pris på en hjemmelaget kake:)

Skrevet

Nesten alle kjøpte søte små babyklær da jeg fikk førstemann:) Fint og nyttig, men jeg ville nok blitt veldig glad for en kake også. Og i tillegg vil gaven skille seg ut. Ingen forventer at du skal blakke deg på barselgave, det er utrolig snilt å bruke tid og krefter på å bake til henne:)

Skrevet

Det hadde jeg blitt kjempeglad for. Og enig med 19.00 i at da ligger det mye omtanke bak. Den som blir misfornøyd med det kan gå å legge seg.

Skrevet

Mannen hadde blitt glad for kake, jeg hadde tenkt ja ja. Er ikke kakemenneske så hadde kun smakt av høflighet.

Men et gavekort på en husvask, det hadde jeg blitt glad for det. For er det noe vi ikke har overskudd til de første ukene så er det å støvsuge +

Skrevet

HI her!

Har dere noen kakeoppskrifter dere synes kanskje passer ?

Tenkte litt på det med husvask, nå er det sånn at jeg selv er høygravid og, hehe. Så det tror jeg ikke at jeg orker rett å slett.

Skrevet

Jeg ville heller bakt rundstykker, boller, muffins eller lignende .Mandelhorn er noe av det beste jeg vet. Lag nøytral bolledeig (uten kardemomme), ha mandelfyll i midten (malte mandler, melis og eggehvite) og rull til horn.

Skrevet

Jeg hadde gått for noe som kunne fryses, slik at hun hadde noe å ta fram når hun fikk besøk senere. Veldig kjekt å ha noe på lur i slike situasjoner. Selv om besøket ikke forventer noe, synest jeg i alle fall det er koselig å kunne servere noe til kaffien.

Skrevet

madelhorn hørtes jo veldig godt ut! Har jeg faktisk ikke hørt om før! det skal jeg teste. Takk for tipset overlord :)

HI

Skrevet

kake i barselsgave ??

troooor jeg hadde blitt en smule fornærmet over en sjokoladekake i barselsgave. haha

Skrevet

Syns det hørtes koselig ut med kake jeg :-)

Men MÅ man virkelig gi noe da? Er det ikke koselig bare med besøk? Syns det er litt uting blitt jeg, at man alltid må "betale" når man skal besøke noen.. hvis dere skjønner hva jeg mener. Og da spesielt for enkelte som har litt dårlig råd. Da holder de seg kanskje unna...

Nei, alle er velkommen hos meg, og ingen trenger noen gang å ha med seg noe!

Skrevet

jeg tenkte på det samme.. MÅ man ha med noe da? Eller krever barselkvinnen nå at ALLE som kommer har med seg noe til henne? eller babyen..

Skrevet

og blomster,det er alltid trivelig å få blomster!

Skrevet

Jeg kom med eplekake og en 3-liter med vaniljeis til min svigerinne da hun fikk jenta si.

Dette snakker hun om enda, syntes det var sååå stas å få hjemmebakt kake midt i barseltida. Det var liksom gaven fra meg da. (og siden jeg hadde bedre råd, hadde jeg gave til niesa mi i tillegg)

Selv ville jeg også blitt veldig glad for slike gaver. Det kommer altfor mye bodyer og småklær som aldri blir brukt, hver gang et baby blir født.

Skrevet

En av de beste barselsgavene jeg fikk var wienerbrød og skoleboller. :D

Skal love deg at det var et av de hyggeligste besøkene jeg fikk. Hun kom på besøk med kaker, ba meg sitte i sofaen og så kokte hun kaffe og ordnet alt. :)

Skrevet

hva med å lage noen middager etc, ta bilde av de og fryse de.

gi henne bildene med et kort der det står at disse middagene etc er hennes, og kan hentes i fryseren din.

da hadde hvertfall jeg blitt glad

Skrevet

Åååå, hvis noen hadde kommet med kake i barselgave til meg. Og kommandert meg til å sette meg ned og slappe av mens hun ordna til alt, da tror jeg at jeg hadde begynt å grine av glede. Huff, den første tiden hjemme går man jo rundt i en døs, og matlaging osv. ble sterkt nedprioritert her i huset ihvertfall!! Bak kake og kok kaffe du!! Babyklær har de helt sikkert mer enn nok av likevel!!! :-)

Skrevet

Jeg fikk nybakt kake av tanta mi, når min fødte kom til verden. jeg ble veldig positivt overrasket! Samtidig kom hun nesten uanmeldt, ringte og sa hun var 5 min unna, og lurte på om hun og datteren kunne stikke innom. Først syntes jeg ikke noe om det, men når ammetåken lettet skjønte jeg at hun sikkert ville unngå at jeg begynte å rydde og styre, når hun kom. jeg er en sånn ryddefrik. Tanta mi har flere unger og vet nok alt om første tiden med barn. Men som sagt syntes jeg det var helt herlig å få kake i gave, må si hun hadde gave i tillegg da.

men til deg HI det er bare å være ærlig å si at økonomien er slett for tiden, så derfor kake. Hun setter nok pris på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...