Gå til innhold

Noen tips, ting man må huske på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer skal snart bli begynne å prøve å få en liten en og det er første gangen for begge og da lurer spesielt jeg på om det er noen tips osv som dere har å gi meg? Gleder meg over alt på jord og ser fram til dagen vi skal begynne å prøve. Hvor lenge før man skal begynne å prøve bør man slutte på p-pillen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende :).

- Du må huske folattilskudd

- Ha sex ca annenhver dag gjennom hele syklusen, da er dere sikre på at dere treffer en evt. eggløsning

- Ikke bli skuffet dersom dere ikke klarer det på første forsøk. Det sies vel at det er "vanlig" å prøve opp til et år

- Slappe av og prøve å ikke tenkte på at dere prøver. Lev normalt :)

Sikkert mye mer... men dette jeg kom på i farten

Skrevet

Det er ganske indivuelt for hvor fort man får tilbake mensen etter p pilleslutt ..

for min del tok det 5 mnd, fra p pilleslutt til vi kunne begynner å prøve

Skrevet

spørs hvilke piller man går på, eg sluttet for en måned siden og har hatt menstruasjonen hele tiden og den har vært som regelmessig +-2 dager

Skrevet

Er godt å få noen tips å høre hvor lang tid det har tatt for andre osv. Er ikke mange andre i min omgangskrets som planlegger en liten eller er på vei med en liten så er ikke så mange man kan spørre. Så derfor er det fint å ha et sted som dette. Skal slutte på pilla til torsdag for da er det slutt på piller her i huset å da blir det spennende å se hvor lang tid det tar før det er normalt igjen!

Skrevet

Jeg hadde også helt normal og regelmessig mens etter pilleslutt.

Hadde brukt piller i 10 år da jeg slutta

Ikke en pille mer på meg nå nei.

Men jeg hører jo rundt om kring at de sier det tar ca 1 år føre kroppen er "normal" igjen.

Ikke for å ta fra deg motet, men vi er i 14. prøveperiode nå.

Skrevet

eg gikk på conludag og de påvirket ikkje hormonene

Skrevet

14 pp ja, det er jo en god stund å være prøvere på det. Er det jeg gruer meg mest til å se hvor lang tid det tar før det skjer noe her. Men for noen klaffer det med en gang og for andre klaffer det seinere så er jo bare å vente i spenning. Håper kroppen fort kommer inn i den normale syklusen etter at jeg slutter men spørs jo det også. dette her er ikke lett altså.

Skrevet

Hei.

Jeg gikk på p-ring og ble gravid på første forsøk, men legen anbefalte å vente en måned etter at man har sluttet på prevensjon, slik at kroppen kan stabilisere seg.

Tips for å bli gravid som jeg har hørt:

Få orgasme samtidig

Ligge med spermen i 10 min, med pute under rompa for å hjelpe til.

Nattlysolje - mot pms plager, men hører flere som har blitt gravide på der.

Slappe av.

Lykke til!

Skrevet

Håper jo på at det skal gå fort når vi begynner å prøve også men tørr ikke håpe for mye på det heller siden det er så mange som prøver lenge uten å få det til. Slutter på pilla til uka og vi skal ikke begynne å prøve før i mai men syns det er greit å ha noen normale sykluser før vi begynner å prøve. Kan jo ta lang tid før man for tilbake normal syklus også har jeg hørt.

Takk for tips "Lillegutt ønsker lillesøksen"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...