lilwen Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Jeg og min samboer skal snart bli begynne å prøve å få en liten en og det er første gangen for begge og da lurer spesielt jeg på om det er noen tips osv som dere har å gi meg? Gleder meg over alt på jord og ser fram til dagen vi skal begynne å prøve. Hvor lenge før man skal begynne å prøve bør man slutte på p-pillen?
Cim Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Så spennende . - Du må huske folattilskudd - Ha sex ca annenhver dag gjennom hele syklusen, da er dere sikre på at dere treffer en evt. eggløsning - Ikke bli skuffet dersom dere ikke klarer det på første forsøk. Det sies vel at det er "vanlig" å prøve opp til et år - Slappe av og prøve å ikke tenkte på at dere prøver. Lev normalt Sikkert mye mer... men dette jeg kom på i farten
førstegangs-prøver<3 Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Det er ganske indivuelt for hvor fort man får tilbake mensen etter p pilleslutt .. for min del tok det 5 mnd, fra p pilleslutt til vi kunne begynner å prøve
minnimus83 Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 spørs hvilke piller man går på, eg sluttet for en måned siden og har hatt menstruasjonen hele tiden og den har vært som regelmessig +-2 dager
lilwen Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2010 Er godt å få noen tips å høre hvor lang tid det har tatt for andre osv. Er ikke mange andre i min omgangskrets som planlegger en liten eller er på vei med en liten så er ikke så mange man kan spørre. Så derfor er det fint å ha et sted som dette. Skal slutte på pilla til torsdag for da er det slutt på piller her i huset å da blir det spennende å se hvor lang tid det tar før det er normalt igjen!
lykkeliten1 Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Jeg hadde også helt normal og regelmessig mens etter pilleslutt. Hadde brukt piller i 10 år da jeg slutta Ikke en pille mer på meg nå nei. Men jeg hører jo rundt om kring at de sier det tar ca 1 år føre kroppen er "normal" igjen. Ikke for å ta fra deg motet, men vi er i 14. prøveperiode nå.
minnimus83 Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 eg gikk på conludag og de påvirket ikkje hormonene
lilwen Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2010 14 pp ja, det er jo en god stund å være prøvere på det. Er det jeg gruer meg mest til å se hvor lang tid det tar før det skjer noe her. Men for noen klaffer det med en gang og for andre klaffer det seinere så er jo bare å vente i spenning. Håper kroppen fort kommer inn i den normale syklusen etter at jeg slutter men spørs jo det også. dette her er ikke lett altså.
♥Spirevipp♥ Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Hei. Jeg gikk på p-ring og ble gravid på første forsøk, men legen anbefalte å vente en måned etter at man har sluttet på prevensjon, slik at kroppen kan stabilisere seg. Tips for å bli gravid som jeg har hørt: Få orgasme samtidig Ligge med spermen i 10 min, med pute under rompa for å hjelpe til. Nattlysolje - mot pms plager, men hører flere som har blitt gravide på der. Slappe av. Lykke til!
lilwen Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 28. februar 2010 Håper jo på at det skal gå fort når vi begynner å prøve også men tørr ikke håpe for mye på det heller siden det er så mange som prøver lenge uten å få det til. Slutter på pilla til uka og vi skal ikke begynne å prøve før i mai men syns det er greit å ha noen normale sykluser før vi begynner å prøve. Kan jo ta lang tid før man for tilbake normal syklus også har jeg hørt. Takk for tips "Lillegutt ønsker lillesøksen"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå