Gå til innhold

Tattoo og gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er farlig å tatovere seg under svangerskapet?? Har ikke hørt noe om dette før...

Har nemlig funnet en herlig en som jeg MÅ ha, men ikke hvis lillejenta i magen ikke har godt av det ;)

Skrevet

Heia :)

før jeg fant ut at jeg var gravid hadde jeg bestilt time til å ta tattovering. Men den måtte jeg avbestille, for på de tattoverte ikke på gravide.

Dette var i Sverige.

Her om dagen var jeg innom en tattoveringsbutikk her i Norge, å da sporte jeg bare for morroskyld om de tattoverte på gravide, å hun sa at de brukte å gjøre det, men hun viste at det var mange som ikke gjorde. Hun sa å at det ikke var noe som tydet på at blekket ville påvirke ungen.

Men jeg tror jeg venter til ungen er født uansett, for den jeg har tenkt å ta skal være på magen, så må se ann magen min før jeg bestemmer meg for noe som helst :P

Skrevet

Vet veldig lite om tattooer, men søkte det opp siden jeg ble litt nysgjerrig. Fant ikke ut hvorfor du ikke bør men så ut på flere av linkene at barnet helst ikke skulle ha stoffene som man bruker i forbindelse med tatoveringen og fare for infeksjoner.

Norsk Tattoo Union sier at du ikke skal tatovere deg så lenge du er gravid: se link under

Ikke tatover deg når du er gravid.

http://www.norsktattoounion.org/think_before_you_ink.html

Ser at flere tatoveringsbutikker skiver det på nettsidene sine også (type når skal du ikke tatovere deg)

Skrevet

grunnen til at mange ikke tatoverer når man er gravid er fordi man produserer masse hormoner når man blir tatovert for å døyve smerten og det kan være muligheter for at disse hormonen kan sette i gang fødsel evt gjøre at man aborterer..

så min tattovør som jeg går til har streng nekt for gravide!!

Skrevet

Faren for infeksjon vil alltid være tilstedet når man tar en tatovering, piercing osv. Om ikke infeksjonen er livsfarlig for deg, kan den bli det for barnet ditt. Ikke sikkert det skjer, men er det virkelig verdt risiokoen?

Skrevet

Takk for svar, jenter :) Da må jeg nok pent vente til lillegull er ute :)

Skrevet

He he. Får i hvert fall virkelig tid til å vurdere om det er den tatoveringen du har lyst på da... =O)

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Hei, ser at du har fått mye gode svar, men tenkte jeg skulle slenge på ett til, hehe! Jeg er tatovør, og vi nekter å tatovere gravide, det er ikke påvist noen konkret fare, men det er heller ikke motbevist! Grunnen til at mange tatovører velger å la være er at det kan bli for stor påkjenning for fosteret når mor er i smerte! blekket som blir brukt i dag skal være uten farlige stoffer, og mye av det er EU godkjent!

Jeg velger også selv å ikke tatovere meg mens jeg er gravid, rett og slett pga "tenk om" faktoren. Blir litt det samme som å velge å ikke drikke i svangerskapet!

Skrevet

På leading light i bergen tattoerer de ikke gravide eller de som ammer :o Jeg fikk gavekort til jul, men må pent vente til jeg er ferdig å amme :o det er jo litt kjedelig! men men :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...