Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Har en chihuahua som bjeffer noe voldsomt! Hun bjeffer hvis det kommer noen,hvis hun er ute og ser noen,hører noe,tror hun hører noe osv.. Skikkelig skarp bjeffing,så skvetter jo til hver eneste gang hun bjeffer. Noen som har prøvd antibjeff som har noen erfaringer å dele med meg? sitronhalsbånd? eller et halsbånd med et lydsignal som gir mildt ubehag for hunden?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Jeg prøvde bjeffehalsbånd med sitron. Gikk ikke lange tiden før hunden skjønte at om hun bjeffet lenge nok så gikk ble det tomt og da var det bare å kjøre på med bjeffing. Så hun ble faktisk verre av det. En god posjon tålmodighet, godis når hun ikke bjeffet og ignorering ved bjeffing hjalp mer. Men hun sluttet aldri helt å bjeffe
Anne-B. Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Gå på dressurkurs. Små hunder er store i kjeften fordi det er det eneste forsvaret de har å stille opp med, og det må du lære deg å takle.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 jeg har en dach hund, og han er akkuratt slik som din! bjeffer på alt og alle. Men når vi går tur og han bjeffer på folk, so rykke jeg litt i halsbandet, da stoppa han. Ellers er det sikkert bare noe du må leve med, siden dei er stor i kjæften og liten på jord
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Vi har en liten hund som går med antibjeffeband (med strøm i). Det fungerer. Man kan justere styrken på strømmen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 18:20 : Du er klar over at det er ulovlig med bjeffehalsbånd med strøm i. Det er kun strømming mot sau, ol, som er lovlig og det skal utføres av en som er opplært. Hadde jeg visst om noen som brukte bjeffehalsbånd med strøm så hadde jeg ringt Mattilsynet tvert!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Nei, det visste jeg ikke, men jeg ser ikke problemet med å bruke det, hadde du vært vår nabo så hadde du syntes det var greit du også. Hunden bestemmer selv hvor mye strøm den vil ha.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Så lenge du er klar over at det er uforsvarlig, det er ulovlig, at du kan få bot for bruk og at du kan bli fratatt hunden om noen melder dere til politi/mattilsynet. Og hadde jeg vært din nabo så hadde jeg IKKE syntes det var greit å bo i nærheten av folk som strømmet hunden sin. Klarer du ikke å få skikk på den ved hjelp av trening og disiplin så burde du ikke ha hund. 18:22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå