Gå til innhold

Jeg har så lyst å prøve hasj.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det høres skikkelig blondt ut men det er faktisk noe

jeg har virkelig lyst å prøve.

Drikker sjeldent og har aldri smakt en vanlig røyk i hele

mitt liv så synes det er litt rart.

Men jeg har ikke snøring på hvordan man får tak i litt..

Drømte om det senest i natt.

Uff, jeg er så nysgjerrig.

Har jeg gått glipp av noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, har aldri prøvd det selv. Og har ikke vært noe nyskjerrig på det heller. Lever lykkelig uviten om den ''ufarlige'' rusen der :)

Men har en del venner som røyker hasj og etter å ha sett de i hasj-rus så må jeg si at det frister ikke i alle fall. De tror de har det så artig, men de er den sløveste og kjedeligste gjengen og feste med. Og alle de dumme problemene som oppstår på en kveld da, gahhh, nei holder meg fint unna :)

Kan da uansett ikke være så vanskelig å få tak i, er da mange som røyker det.

Skrevet

Syns du burde prøve salvie i stedet. det er lovlig.

Skrevet

Nei, du har ikke gått glipp av noe.

Jeg har prøvd hasj og det var mega skuff. Ble døsig, søvnig, introvert og kvalm. Ble med den ene gangen

Skrevet

Hva er salvie???

Jeg vil prøve sopp :) (etter å ha sett Bridget Jones) Hehhe, men kunne aldri prøvd hasj. Fysj :)

Skrevet

Man må som regel prøve hasj noen ganger før man får den rette virkningen...Det er en ganske fin rus hvis man er heldig, men man kan også føle seg rar og paranoid. Så jeg tror jeg ville sluttet å drømme om det.

Skrevet

Hehe..

Nei jeg tror ikke man er på sitt smartest i hasj rus (eller i noen rus egentlig). Men har liksom fått en fiks ide om at det er noe jeg har lyst å prøve en eller annen gang.

Er sikkert ikke vanskelig å få tak i om man kjenner noen som kjenner noen :) men det gjør ikke jeg. Ikke som jeg vet om ihvertfall.

Kan liksom ikke stille meg opp i byn å gaule heller.

Hadde vel bare vært et stort antiklimaks om jeg skulle fått prøvd litt endag uansett.

Skrevet

Skal prøve å høre på dere som sier jeg ikke har gått glipp av noe.

Men årh så nysgjerrig jeg har blitt.

Har tenkt på det leeng nå..

Bare en ting å gjøre- spise mere sjokolade!

HI

Skrevet

Apropos å spise sjokolade... I en periode røykte jeg hasj veldig ofte, sikkert 3-4 ganger i uken i omtrent et år. Og jeg la på meg rundt 20 kg. Det eneste jeg gjorde var å røyke og spise, gadd ikke være sosial eller noe.

Skrevet

kødder du, jeg ble ordentlig tynn av å røyke jeg. er jo en kjent sak at hasj øker fprbrenningen. og jeg vet om maaaange ressurssterke, intelligente og fantastiske mennesker som røyker i ny og ne.

de har også funnet stoffer i cannabis som ser ut til å beskytte mot alzheimer, kreft, psykisk sykdom osv.

når det er sagt, noen blir veldig ødelagte av å røyke over mange år, kan være en skade det ikke går an å rette opp igjen.

noen tåler det, andre ikke. det kan man ikke på forhånd.

jeg har det fint i dag med barn og uten hasj.

Skrevet

Foruten om hva det gjør med kropp og hjerne, så er det et par andre ting du vurdere før du gjør dette!

Får jeg minne om at det er ulovlig! Renger med at du har barn eller har planer om å bli gravid siden du er her og da bør du tenke igjenom hvilke konsekvenser det kan ha for deg!

Det kan også få betydning for arbeidsliv dersom du blir tatt. Det hendte en kollega meg som ble nektet innreise til USA i forbindelse med et seminar vi skulle på. Denne personen mistet også tillit i ledelsen etter dette!

Ikke gjør dette! Bruk hodet ditt (verdens fineste maskineri) på annet! Skaff deg gode hobbyer og et nettverk som ikke tolerer dette! Hasj vil aldri kunne gjøre noe for deg!

Lykke til videre med livet ditt og dine valg :-)

Skrevet

Jeg har røykt endel hasj i mitt liv, men sluttet før jeg ble gravid.

Det ble liksom en livsstil for meg egentlig. Helt grei rus, men ikke akkurat noe man går glipp av om man lar vær.

Hvis du absolutt skal prøve ville jeg ihvertfall gjort det i utlandet, i et land der det var lovlig.

Og la det bli med den ene gangen.

Skrevet

Du går ikke glipp av noe.:) Prøvde dette noen ganger i tenåra, de første par gangene ble jeg helt fjern, trøtt, satt og stirret i veggen og orket ikke å gjøre noe som helst i noen timer, de neste par gangene sovna jeg....Da gadd jeg ikek mer, det er oppskrytt...

Skrevet

Selv professor Willy Pedersen skifter mening :)

Han viser også til nyere forskerraporter (husker ikke i farten) der heroin står som nr 10 på en skala fra 1-10 (der ti er verst :) ligger cannabis rett under alkohol og nikotin som ligger midt på skalaen.

Han har selv sagt at det kommer til å bli solgt på apoteket om en 15års tid.

Tid for å avkriminalisere vanlige folk!

En mild og helt ok rus. Passer ikke for alle. Ta deg en tur til Amsterdam og prøv :) Da bryter du ingen regler og ikke kommer i kontakt med kriminelle.

Skrevet

Så stor forskjell det er her.

Jeg har prøvd endel ganger, og første gangen var jeg drita, røyka en hel joint alene, lo meg halvt ihjel, spydde i noen timer, spiste 4kg mat og sov i 20 timer...:P

Hehe, var gøy før jeg begynte å spy da..

Prøvde igjen noen ganger, noen år etterpå og varierte mye hvordan det virket. Noen ganger merket jeg ingenting, andre ganger fikk jeg latterkramper, noen ganger ble jeg trøtt og slapp, og noen ganger var det bare deilig. Eneste som gikk igjen hver gang var at jeg sov sinnsykt godt, ingen bakrus, og matlysten da, tror jeg spiste ett helt brød alene engang, så frukt er vel absolutt lurt å ha om man røyker...

Men syns ikke rusen er så bra at jeg gidder og ha det som vane, så er ikke noe jeg lengter etter overhode.

Skrevet

Glem det! Det er ikke noe å trakte etter... Jeg fikk psykiske problemer etter å ha røyka, så det var definitivt ikke vært det!!

Skrevet

At det beskytter mot psykisk sykdom? Det er det dummenste jeg har hørt! Hvos har du det fra? Jeg fikk angst!! Masse angst i flere år etter!

Skrevet

Hvor gamle er dere som anbefaler HI og prøve dette (til tross for at dere anbefaler utlandet)?

Skrevet

Det er mange farlige bivirkninger med hasj. Du kan feks røyke en kveld og lang tid etterpå kan det bare si PANG og du er stein igjen. ikke kult om du er på tur i barnehagen med knøttet da. Du kan få psykiske problemer, nysgjerrig på å prøve sterker stoffer. Lista er lang...

Man lever bare en gang så hvorfor ødelegge det med sånne ting?

Skrevet

Her kan dere høre professoren si det selv :)

Jeg er 32 hvor gammel er du? Jeg skrev at hvis hun er nysgjerrig så burde hun reise der det er lov. Høres ut som du mener det er galt. Hvorfor mener du det?

Sjekk linken hvertfall

Skrevet

Annie 18.31 her.

Har egentlig ikke så lyst til å se hvordan denne professoren utale seg om dette, da jeg har egne erfaringer som jeg ikke synes er positive.

Eks. på dette er nedsatt konsentrasjonsevne, gradvis likegyldighet til samfunnet, negativt syn på politi, endring i miljø og egen moral! Dette skjedde gradvis. Jeg har ikke røykt mye hasj (faktisk veldig lite), men det her hva som som skjedde sakte, men sikkert!

Jeg er like gammel som deg og ble overrasket over din alder, men må respektere at andre har andre meninger enn meg! Jeg ønsker ikke mine erfaringer til noen andre, derfor skriver jeg og spør som jeg gjør!

Skrevet

Jeg prøvde det i fjorttiss tiden min, og jeg fant fort ut at det er ikke noe særlig.

Joda, man kan få de sykeste latteranfallene osv... Men det er alikavel oppskrytt og jeg har ikke rørt det siden jeg var 15, og har ikke en anelse lyst engang.

Mye kjekkere å ta ett par øl i hyggelig selskap :)

Skrevet

Nei, du har ikke gått glipp av noe. Har røykt noen få ganger, men hver gang har jeg bare husket hvorfor jeg ikke gidder å gjøre det mer. Du blir trøtt, ekstra full, og i noen tilfeller rett og slett dårlig. Knock yourself out!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...