Gå til innhold

Har brukt nesespray.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg ble rammet av kraftig forkjølelse som og gikk over i bihulebetennelse her forrige helg. Uten at jeg tenkte meg om har jeg brukt nesespray (naso 1mg/ml voksne). Jeg vet jo godt at det ikke er bra for gravide... Er livredd nå som jeg innså denne bommerten. Hva kan skje nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

99,999999999999% sikkert så skjer det absoluttt null og niks og ingenting.

Medisinar som ikkje er anbefalt i graviditiet er EKSTREMT sjeldan farleg for gravide - det er bare det at legemiddelprodusentane ikkje har testa dei på gravide, så då torer dei ikkje seia at dei er trygge, heller.

Eg var nettopp hos legen med lungebetennelse, fekk penicillin og beskjed om å ta både Otrivin og Nasonex. Ho sa at det var mykje viktigare at eg blei frisk og ikkje fekk høg feber, enn at eg haldt meg unna medisinar pga fosteret.

Så slapp av, dette går bra! :-)

Skrevet

Takk for svar. Føler meg mye roligere nå :)

Skrevet

Nesespray har bare lokal effekt. Det går ikke inn i blodet og blir dermed ikke overført til fosteret.

Skrevet

En venninne av meg brukte nesespay HELE svangerskapet sitt i fjord og jenta hun fikk var helt frisk:) Så du har ikke gjort noe galt eller farlig:)

Skrevet

Jeg ble anb. av lege å bruke det i kort periode når jeg er så forkjølet. Ingenting å bekymre seg for :-)

Skrevet

begge mine forrige svagerskap, egentlig alle 3 (det som ikke endte med barn også) har jeg blitt helt avhengig av nesespray for å få soveom kvelden.

jeg blir elt tett i nesen fordi jeg sikkert har litt vann i kroppen og hovner rett og slett opp :(

Skjønner ikke hvordan jeg skal kunne sove i det ele tatt jeg om jeg ikke bruker otrivin når jeg skal legge meg :S

Skal ikke den gravide få sove i 9 mnd da? Det ville vært resultatet for min del... :(

Skrevet

Har du prøvd saltvannsspray? Jeg har gått tett i nesen helt siden før jul, før jeg ble gravid.. Det er slitsomt men tenker nesten ikke over det lenger.

Hehe, samboeren min er plaget med litt snorking for tida men det får bare være! :-)

Skrevet

har ikke bare prøvd saltvannsspray.... at tom kjøpt slikt "neseorn" så jeg blander saltvann selv...Suverent nr man er FORKJØLET, men på hovne sliminner funker det ikke :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...