Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Vi venter vår første om et par uker, og har snakket en del om fødsel. Og her om dagen så snakket jeg om hvor lang tid det kunne ta. Så sier han, er det ikke bare å være flink til å presse fra starten av så tar det ikke så lang tid? Da måtte jeg nesten le litt, og fant fram alle bøkene og brosjyrene jeg har om fødsel, spesielt de som er litt grafiske Han fikk jo nesten sjokk, trodde jeg skulle ligge å presse hele fødselen Han forstod ikke helt hva som da skulle gjøre så vondt, når det værste ikke var at babyen kom ut. Da kommer mor med bilder, se her og her, dette skal åpne seg...osv osv Huff...jeg må le litt jeg altså
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Er det ikke kjekt med menn man kan gjøre narr av fordi de ikke vet ALT om kvinnekropp og fødsler? Hilsen ei som er like grønn som din mann ( så du må gjerne le litt av meg også)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Men du er tydeligvis gravid, eller du har et alvorlig anfall av PMS.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Den ultimate sannet: En kvinne kan kun virke sur eller irritert om hun er gravid eller har PMS. Har hun ikke dette så skal hun være snill og blid hele tiden, være enig med, og i, alt og alle. Hun skal bake solskinnsboller og øse av sin moderlighet til hele verden. (er altså ikke gravid og har ikke pms. og jeg gjør heller ikke narr av menn som ikke vet alt om kvinnekroppen og fødsler. jeg vet heller ikke alt... men det gjør sikkert du og bra for deg)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Hvem da? Jeg er HI by the way Jeg trodde det at i hvert fall de fleste jenter visste det at man ikke ligger å presser i (gjennomsnittlig første gang) 18 timer
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Jeg visste ikke det før jeg selv ble gravid. Jeg visste faktisk ingenting om fødsler og babyer. Har måttet lese meg opp på alt og hatt grundige utspørringer av venninner og kusiner. Så nå vet jeg litt mer
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Hi sier at mannen er søt. Når ble det å gjøre narr av ham? Dersom du verken er gravid eller har pms, betyr det jo at du er utrivelig, sur og nærtagen på generell basis.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Heheh, mannen min trodde det var som i tv-serier, type ligge og trøkke og skrike i maks en halvtime og vips var ungen ute". Så han fikk seg en overraskelse da jordmor beskrev en normal førstegangsfødsel for ham på det fødselsforberedende kurset vi var på. Og han ble jo helt imponert over at jeg ikke skrek noe under fødsel, for han trodde alle gjorde det sånn. ;P
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 De er nå søte de mannfolka også da Godt de er der å støtter i hvert fall, uansett om man "presser i 18 timer" eller ikke...hehe...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Hadde aldri hørt om åpningsfase etc. før jeg ble gravid - først ute i venninneflokken.
Bidleba*4unger Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Jeg tror det er ganske betegnenede, selv for den moderne mann. Kvinne-relaterte ting som fødsel, mensen og pms, virker nok for mennene som en merkelig verden. Men mange av oss kvinner har vel fått dette inn med morsmelka, iallefall var min mamma flink til å fortelle om hvordan ting lå an. Hun vokste opp uten å vite noenting om kvinnekroppen, og trodde hun holdt på å blø ihjel da hun fikk mensen første gang. Dette til tross for tre eldre søstre. Søtt sagt av mannen din, da. Han blir nok mer opplyst etter å ha vært med på en fødsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå