Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Vi spiste Lasagne til middag i 6-halv 7 tiden i går.Nydelig godt! Hadde salat til.Hadde en ferdiglasagne fra Rema. Sambo ville absolutt ha paprika oppi,masse paprika skjærte han opp,både gul,grønn og rød paprika. Jeg ble så grusomt oppblåst og småkvalm etter maten,d ble sambo også! Jeg tenkte at d måtte være kinakålet,kan vel få luft i magen av det. Men jeg tenkte det var rart at vi ikke ble oppblåst og småkvalm for 2 uker siden da vi fikk middag av ene broren til sambo og samboeren hans.Da fikk vi ferdigLasagne og salat til. Men jeg tror faktisk ikke at de hadde paprika oppi! Ikke som jeg kan huske! Jeg er skikkelig oppblåst enda,og småkvalm..Har ikke greid å spise noe mat enda..Men tok meg ei tynn brødskive i natt + en kopp nypete`.For jeg fikk ikke sove,og ville se om d hjalp! Jeg sovnet ikke før over halv 4.. Moren min er allergisk mot paprika.Men hun sier hun får kraftige magesmerter av det,d har ikke jeg fått av paprikaen,hvis det er den som kan for at jeg er oppblåst og er småkvalm da.. En gang for en stund siden,var vel da jeg var gravid sist tror jeg.Jeg var så glad i paprika.Spiste de første dagene bare 1 brødskive om gangen med litt paprika oppå.Men en dag var jeg så lysten på paprikabrødskive at jeg spiste tror det var kansje 2 brødskiver i slengen og så tok jeg vel et par skiver eller noe den samme kvelden.Og masse biter paprika på alle skivene.Og den kvelden/natta var jeg så dårlig,skikkelig oppblåst og småkvalm,akurat som jeg har vært nå! Så jeg begynner å lure om d kan være paprikaen altså..Uff..D er jo så godt..Og nå tør jeg ikke spise d mer..Ikke mye av d ihvertfall..Men jeg tror ikke jeg reagerer på potetgull med paprika da! Ikke som jeg har tenkt over ihvertfall.. Går d an å se på en blodprøve om man kan være allergisk mot paprika og ellers andre matsorter?? Tror jeg har lest det,men er ikke sikker.. Jeg rapet lasagnesmak i flere timer etter,men man kan kansje gjøre det selv om d er paprikaen eller noe annet salatgreier som gjør det vel?? Tror ikke jeg plutselig skulle bli allergisk mot noe i lasagnen ihvertfall! Men er d vanlig å bli oppblåst og småkvalm av paprika? Har dere hørt om det?
It's all about me Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Det finnes ikke bare en måte å regare på en matvare, noe får en plage, andre får en annen. Paprika er ikke uvanlig å reagere på (ei jeg kjenner får utslett) men siden både du og samboeren din reagerte på samme måte ville jeg heller ha tippet at det var noe annet i måltidet som ikke var helt som det skulle. Det at du regarte med kvalme og oppkast en gang før etter å ha spist paprika kan like så god ha kommet av svangerskapet ditt da. Så siden dere ikke fikk verre plager enn det dere fikk hadde jeg latt det gå en stund og teste paprika igjen. Så vet dere.
Gjest Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Akupunktøren min sa i hvert fall at paprika kunne gi babyen luft i magen da jeg ammet, på linje med løk og kål. Så paprika kan nok gi luftproblemer ja. Kjedelig, men du kan jo, som hun over sier, prøve igjen om en stund. Prøve deg frem med små mengder og se om det går bra.
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Jeg fikk ikke oppkast sist,da jeg spiste så mye paprika,men ble oppblåst og småkvalm,akurat på prikken de samme symptomene som nå! Og selv om jeg nok var gravid (jeg husker ikke når dette var,d kan jo godt hende d var etter fødselen også! Er en stund siden..)var jeg i ganske god form d svangerskapet,kvalm og oppblåst helt i starten bare,jeg var d ikke da jeg spiste disse paprikaene for da hadde jeg VISST at d var svangerskapet som gjorde det! Akurat sånn som en gang jeg spiste Grandiosa pizza med løk! Har ikke reagert på det før da,og da ble jeg oppblåst og kvalm og rapte pizza hele kvelden/natta.Har ikke spist den pizzaen etter d!
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Jeg spurte sambo nå,og han var visst ikke oppblåst og småkvalm i natt likevel! Bare litt rar i magen! Og er helt bra i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå