Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?? Veldig usikker!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :o)

Jeg er gravid i uke 35 og tror jeg kan ha bakteriell vaginose.Legen skrev ut Dalacin til meg da den andre medisinen som vanligvis blir brukt mot dette er farlig for barnet.Han undersøkte meg ikke.I bruksanvisningen står det at det er begrenset erfaring ved bruk de 3 første mnd av graviditeten og at Dalacin skal ikke brukes da.Under de siste 6 mnd kan Dalacin brukes dersom legen vurderer at det er nødvendig.Han undersøkte meg jo ikke så han veit jo bare det jeg fortalte han. Ble plutselig veldig usikker på om dette er helt trygt.Er det noen andre som har erfaring med dette? Vil jo ikke gjøre noe som er farlig for barnet mitt! Baktriell vaginose lukter ikke noe godt og det kjennes gjennom klærne,derfor vil jeg bli kvitt dette,men ikke viss det er farlig for barnet sef. Men har ikke så lyst og sitte etter fødsel med mensen og vond lukt som andre kan kjenne. I tillegg kanskje ha sydd.Da kan jeg jo hvert fall ikke starte kuren før ettter hvert fall 6 uker. Håper at viss det er noen andre som har erfaring med dette og graviditet svarer for jeg vet ikke hva jeg bør gjøre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg klør det intenst og jeg kan klø til jeg blør og jeg hovner opp i underlivet.Har brukt canesten salve mot kløen og det har hjulpet litt,men den fosvinner aldri helt. Jeg har hatt baktriell vaginose før og den lukter ikke like ille som da,men like vell.. Jeg lekker nå litt på slutten av svangerskapet og det gjør ikke sakennoe bedre.Jeg må derfor gå med truseinnlegg.Lukten ble litt bedre etter det siden jeg skifter hver gang jeg er på do,men bruker jeg truseinnlegg over for lang tid får jeg sopp.. Uff..Bare veldig oppgitt og usikker! Hver så snill og hjelp meg..!!

Skrevet

Dalacin, det er antibiotika ikke sant?

I så fall fikk jeg det i forrige svangerskap allerede i første trimester. Var veldig begrenset hva jeg kunne bruke pga graviditeten og allergi for legemidler.

Men den fungerte til det den skulle, brukte litt tid, og hadde ikke noe innvirkning på svangerskapet.

Man skal i det heletatt være forsiktig med legemiddler under svangerskap. Så advarselen var nok mer generell kan jeg tenke meg.

Skrevet

Er litt usikker på om det er antibiotika,legen sa ikke noe om det.Jeg kunne velge mellom krem eller stikkpiller til skjeden.Og valgte da stikkpiller.Synes det er beste siden de ligger og virker om natten.Bare redd for at det skal skade barnet på noen måte..

Skrevet

Det er forresten bare 3 tabletter.Den andre kuren er lenger og det r en kur med tabletter man svelger.Fikk du det mot baktriell vaginose?

Skrevet

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Preparatet anbefales ikke brukt i 1. trimester. Det er vist at bruk av klindamycin vaginalkrem hos gravide i 2. trimester og systemisk tilført klindamycinfosfat i 2. og 3. trimester ikke er assosiert med fosterskader. Vagitoriene kan derfor brukes under 2. og 3. trimester dersom det er et klart behov for det. Overgang i morsmelk: Ukjent. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Dette er det som står i felleskatologen hvertfall.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg ble vel litt tryggere på at det er greit og bruke det.Legen hadde vel ikke skrevet det ut om det var farlig.Men det står at det skal være et klart behov for det og det er ikke like ille som sist gang.Derfor jeg er så usikker..

Leste akkurt at baktriell vaginose kan føre til fortidlig vannavgang/fødsel og abort.Fødte 2 uker fortidlig sist. Jeg er nå ganske sikker på at jeg tar den kuren!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...