Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Er nå 100% sykemeldt og får kun 10 500 utbet. Er det riktig da? Har en 100% stilling.. Tenkte å ringe NAV å høre på mandag. Har utgifter på 9000,- i måneden, så passer dårlig med kun 1500 til mat,klær,bensin og div.
nasse nøffen Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 ja da må det være noe feil.. for alt er fastlønn??? når jeg har vært sykemeldt, har jeg fått fastlønnen min av arb.giver ( de forskudderer), også har jeg fått det jeg normalt har jobbet ekstra fra nav
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Kan resten være tillegg? Jeg fik ikke utbet. tilleggene da jeg var sykemeldt og fikk sykepenger gjennom NAV. Fikk rundt 4000,- mindre i mnd.
nasse nøffen Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 man skal ha det man har hatt i inntekt (tror det er siste 3 mnd)eller 6.. de tar ett gjennomsnitt... jeg har ca 12000 i fastlønn, og jobber inn ca 16000 på ekstravakter ( kommunen) når jeg ble sykemeldt fikk jeg 12000 fra arbgiver, og resten fra nav.. tapte ikke en krone...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Da må det være en alvorlig feil hos meg ett sted. Jeg får ingenting fra min arbeidsgiver, får kun utbetalt fra NAV. Normalt så pleier jeg å ha ca 18000 + utbetalt hver måned. Synest det er en enorm nedgang, å gå fra 18000 til 10500. Er litt forskjell det. HI
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Bra for deg:D Men slik er det ikke for alle, dessverre... Jeg jobbet nattevakt og hadde, med tillegg, utbet. 21000,- i mnd. Da jeg ble sykemeldt fikk jeg rundt 17000,- fra NAV. Ingen tillegg og ingen utbet. fra arbeidsgiver. Det er ikke sikkert det er tilfelle for HI her, men det kan være noe slikt. Eller det kan være en feil? Det er det vel bare NAV som kan svare på
nasse nøffen Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 det der er feil... man SKAL ha ett gjennomsnitt av lønnen.. samme når man går i permisjon... om man har fast lønn på 10000 og har utbetalt 30000 hver mnd pga ekstra, så betaler nav mellomlegget.. jeg jobber i kommunen., å der forskudderer arb giver pengene, og får betalt tilbake av nav.. jeg bor i fredrikstad.. her er d i allefall sånn..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Da har jeg skrevet ut alle lønnslippene mine fra september til nå... Te det med meg til NAV på mandag, å høre hvorfor jeg får så lite, iforhold til hva jeg normalt pleier å få utbetalt. Fint om jeg kan få noe penger etterbetalt, for det har vært noen trange måneder nå, siden jeg har fått så lite utbet. Dårligste lønna jeg har hatt,siden sept, er 25 000,- men da hadde jeg skatteklasse 2. Det har jeg ikke i år. HI
nasse nøffen Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 de går nok helt sikkert etter bruttolønn, så spiller ingen rolle hvilken skatteklasse.. hvis du ligger på ett gjnommsnitt på 25000..., så skal du ha det.. om man tjener 22,24,21,25,27,21 tusen, vil de ta gjennomsnittet..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Da er det jo klart at jeg skal ha mer utbet. Spent på hva de sier på NAV på mandag. HI
nasse nøffen Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 ja det er helt sikkert det... men for meg var det sånn at jeg først fikk fastlønna fra jobben min ( som forskudderte for nav) og deretter på navutbetalingsdatoen fikk jeg det resterende.. det er ikke noe sånt da??? at disse pengene fra nav er første del av utbetalingen, altså det ekstra, også får du fastlønna di fra arbeidsplassen din
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #12 Skrevet 27. februar 2010 Men som allerede nevnt: Det er IKKE alle som får utbet. noe fra arbeidsgiver og må dermed klare seg KUN med det som kommer fra NAV.
nasse nøffen Skrevet 27. februar 2010 #13 Skrevet 27. februar 2010 MEN HJELPES DA, min arb.giver gir meg penger, og de får deretter pengene tilbake fra nav.. så nav må ut med det samme uansett.. du får gjennomsnittet av hva du har tjent.. enkelt å greit.. hva om man ikke har noe fast da??? tjener 30 tusen i mnd, som tilkalling.. hva da?? får man ikke en krone da eller?? jo, man gjør nemlig det, da regner de ut gjennomsnittet..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #14 Skrevet 27. februar 2010 Jeg har ikke fått noe utbet fra arbeidgiver. Men får høre hva de sier på NAV på mandag. Er jo mulig at jeg skulle hatt "lønn" fra arbeidsgiver,men at jeg ikke fikk det pga en feil i papirene fra legen. Den feilen er rettet i opp hos NAV, legen hadde glemt å krysse av for at det er medisinske grunner til at jeg ikke kan jobbe. Og dermed blir det ikke utbetalt sykepenger.. Så kanskje det er noe der også.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå