Gå til innhold

Hjelp, vi har konfirmant neste år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstejenta er konfirmant i mai neste år. Hva kjøper egentlig foreldre i gave til barna sine?? Hun vet ikke om hun vil ha bunad, det hadde jeg håpet på da. Jeg vil jo at gaven skal være et minne fra oss, og da bør det jo ikke være noe elektronikk. HUn ønsker seg feks et videokamera, men det er jo sikkert "ubrukelig" om et par år... Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bunad av mor og far da jeg Konfirmant. Jeg ønsket meg dette selv, så da fant dem ut at jeg kunne få det i gave. Bestemor broderte på den og mormor monterte den. Så dem slapp jo rimelig billig unna, men alt sølvtøyet kom i tillegg. Bruker den 17 Mai, darndåper, bryllup og konfirmasjoner. Slipper å bruke penger på nytt tøy til hver 17 mai :-) eller å kjøpe seg kjole til man skal i bryllup..

Det aller fineste var da min datter skulle konfirmere seg for noen år siden. Jeg spurte om hun ville konfirmere seg i bunaden min. Hun sa neeeeeei det vil jeg ikke, . Så jeg sa bar. Ok. Hadde vært moro da siden du skal konfirmere deg i den kirken jeg konfirmerte meg. Så da det nærmet seg den store dagen så sa jeg. Ok. Da drar vi for å finne kjole. Jeg tenkte da ikke mere på bunaden min , men da sa hun. Jeg vil bruke bunaden din jeg mamma. Jeg ble så utrolig glad :-) Å hun ble så fin så det falt en liten tåre da hun var fiks ferdig til å gå den dagen. Å hun var ikke lite stolt da di andre sa hun var kjempe fin. Hun sa til presten. Jeg konfirmerer meg i den bunaden som mamma hadde da hun konfirmerte seg.

Så visst datteren din vil ha bunad så er det kjempe br. flere som kan bruke den. Hennes barn, barnebarn og oldebarn. Jeg brukte min bunad etter min bestemor da jeg var barn :-)

Skrevet

Her fikk jentene bunad av bestemor, så de fikk penger av oss foreldre. Kanskje kjedelig, men... Pengene sto på sperret konto til de var 18 år, og tror helt sikkert de er brukt opp nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...