Gå til innhold

Bilstol nr. 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at babyen helst må kunne sitte selv før den går over til babystol nr 2? Har på følelsen av at de er mer "rett" i ryggen enn babystolene.

Noen som har anbefalinger? Bør være bakovervendt, gjerne isofix. Gutten er bare 6 mnd enda, men han begynner å bli for lang i ryggen for maxicosi-setet(selene er lavere enn skuldrene). Han kan ikke sitte selv enda.

Er så mange å velge mellom, og så varierende priser!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange stoler som brukes til nummer 2 stol er faktisk beregnet og godkjent fra 0 -4 år, så det går nok bra å finne en som passet til sønnen din. Ellers så vil jeg opppfordre til å endre kravet "bør være bakovervendt" til "MÅ være bakovervendt" ;) Det er mange tester som beviser at bakovervendt for så små barn i visse situasjoner redder liv!. Selv har jeg brukt en bakovervendt Graco stol til mine to jenter. Denne begynner å bli litt gammel nå, så nå vudrere jeg HTS BeSafe iZi Kid X3 ISOfix til nummer tre etterhvert som han vokser ut av babystolen sin. Dette er en isofix stol, og HTS BeSafe sine stoler ligger stort sett alltid på toppen i tester. Stolene er DYRE, men de varer som sagt frem til 3-4 års alder (18 kg).

Ellers så pleier de å ha god kunnskap i barnebutikkene,

Skrevet

Vi har også Maxicosi sete til vår datter, og det begynner også å bli litt lite nå (hun er like gammel som din sønn). Vet foreløpig ikke hvilket sete vi skal velge, men har sjekket litt priser i Sverige og ser at man faktisk kan spare 1000 kr - og vel så det! Så vi skal på harrytur snart:)

Skrevet

ja, er vel litt å spare på å kjøpe i sverige i disse tider! :) vi får vel ta en tur på Barnas Hus og se utvalget. Er vel nok å velge i tenker jeg..

Skrevet

vi har besafe izi combi til storebror, kjempe stol som er solid og god å sitte i :)

Det eneste minuset er at den er litt tungvindt å montere, så ville ikke ha kjøpt den visst jeg skulle ha hatt 2biler å byttet sete imellom.

Når babystolen til snuppa blir for liten, så skal hun få izi combisetet, å vi skal kjøpe britax 2way (eller no, husker ikke helt hva det heter)

Skrevet

vi har besafe izi kombi (men annbefaler å bare kjøpe kid, for kombi seter skal jo helst ikke brukes fremovervendt uansett), og grunnen til at vi kjøpte det setet er at vi måtte bytte stol tidlig, og det var den stolen hun satt best i når vi var å prøvde forskjellige stoler.

Skrevet

Har nettopp kjøpt Besafe Izi Kid X3. Isofoxsetet er kjempeenkelt å montere, men det uten Isofix er ganske kronglete og er tungvint dersom du skal flytte det mellom biler. Vi har ett i hver bil (ett med og ett uten Isofix).

Dette er kun bakovervendt. Combi-setet kan også brukes forovervendt, men dette er ikke anbefalt, så derfor er det like greit å kjøpe Izi Kid setet. Litt billigere, du blir ikke fristet til å sette det forovervendt og sannsynligvis mindre sjanse for feilmontering da det er færre monteringsmuligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...