Gå til innhold

Epidural og akupunktur samtidig????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med at de har fått epidural og akupunktur samtidig? Jeg skal grunnet risikosvangerskap ha epidural tidlig i fødselen, vet at dette kan stoppe opp riene, hadde epidural med førstemann som var setefødsel, ingenting med andre. Jordmor sa at en kan ha akupunktur selv om det settes epidural og at virkningen blir den samme.Nå snakker jeg om akupunktur for å få EFFEKTIVE rier, ikke smertestilling. Akupunktur har satt fart på riene mine før, men lurer på om noen har erfart dette selv???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde akupunktur og epidural når jeg fødte, men vet ikke om svaret ditt vil hjelpe så mye da.. Jeg hadde en nål i hode og en i hver fot, akupunkturen skulle være smertelindrene sa de til meg (ikke det at jeg vet om det hadde noe effekt). Men jeg også fikk veldig kjappe og kraftige rier, jeg hadde ikke pause i mellom engang og derfor fikk jeg tilbud om epidural for å få slappe av litt. Så jeg hadde begge delene da, men som sagt sikkert ikke helt det svaret du var ute etter:)

Skrevet

Men stoppet fødselen opp? Måtte du ha drypp for å få fortgang på riene?

Skrevet

Det stoppet litt opp ja (par timer), jeg fikk drypp for å få fortgang på riene igjen. Men de gjorde det fordi jenta mi begynte å få for lite luft pga. navlestrengen rundt halsen. Så de ville ha henne ut så fort som mulig.

Skrevet

Jeg fikk epidural under fødselen. Riene dabbet litt av ,men jeg slapp drypp -det var nok med riestimulerende akupunktur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...