Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Har meldt oss på babysvømming, og første time er nå på tirsdag. Noen som har lure tips å komme med? Vet at jeg bør ha et håndkle å surre rundt gutten, slik at han ikke blir kald. Andre ting? Hva med klorvannet, går det bra? Skulle også prøve bade-bleiene jeg hadde kjøpt (swimpants fra Libero), og de var litt løs rundt det ene låret. Er vel et krav om tett bleie/badebukse rundt lårene, så hvor kan jeg få tak i noen som sitter bedre?
wirre;o) Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 de bleiene holder ikke på bæsj uansett- snakker av erfaring med en liten gutt på 10 uker som ikke kunne vente til vi var ferdige med badingen- ÆSJ! ikke dusj før du går i bassenget- det trengte vi iallefall ikke på Østfoldbadet når vi skulle på babysvøm i terapibassenget. ekstra håndkle er greit. trekk til vognhjulene så får du med deg hele vogna inn i garderoben uten søl. god olje/krem til å massere inn etter badet. tørstedrikke til deg og baby. jeg blir iallefall fryktelig tørst av bading i varmt vann.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2010 Takk for tipsene :-)
alvesnuppa <3 Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Før vi begynte på babysvømming lurte vi også fælt på hvordan vi skulle gjøre det i garderoben/dusjen, og hva vi måtte ha med. Så her er hvordan vi pleier å gjøre det Først kler jeg av lille Ada Martine og har på svømmebleien. Jeg har med et stort badehåndkle som jeg bretter som underlag til henne. Tror ikke det finnes mindre enn libero sine str S, men mulig jeg tar feil. Den var litt slakk til å begynne med her også, men dette fikk bare gå. Nå sitter den som støpt. Vet det er flere som også bare bruker badetruse som er tillegnet babyer, og de sitter litt tettere inntil. Jeg tuller henne inn i et håndkle og setter henne i bilstolen sin. Dermed dusjer jeg meg selv, før vi går inn til bassenget. Bilstolen blir med. Jeg hadde også med en kjent leke, som kan være greit å ha til å begynne med. Kan være med på å skape trygghet, til en helt ny situasjon Etter badet skyller jeg henne i dusjen, tørker og kler på en body, for så og sette henne tilbake i bilstolen. Slik at hun kan sitte å se på meg mens jeg dusjer og kler på meg selv. Dermed er det på med resten av klærne hennes, men jeg venter med å kle på henne ytterklærne til vi er ute i gangen. Så det jeg har med til henne i bagen er: 2 stk håndkle. Ett for å bruke til og fra bassenget, og ett til etterpå. 1 stk håndkle for underlag. Badebleier. Olje for å smøre henne inn med etter dusjen. Noen bleier, våtservietter. Pysj, da kurset slutter klokken 18.45, og det er rett i seng når vi kommer hjem. 1 liten badering, som er kjøpt i forbindelse med kurset. Håper du ble litt klokere Men man finner selvfølgelig sine egne løsninger som passer en bedre etterhvert. Lykke til! Gled deg, det er kjempemorsomt !
thea- jente09+spire i magen Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Jeg bruker ett stelleunderlag til å legge jenten min på i dusjen/garderoben, har også ett håndkle rundt henne. Det er kaldt å ligge rett ned på gulvet. Vi har ikke lov å ta med bilstolene inn i garderoben pga all plassen de vil ta. Stelleunderlaget har oppblåsbare kanter og koster bare kr 59.
Gjest eelis+kian Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Jeg har med fire håndklær når vi svømmer. Ett til meg selv, ett som han kan ligge på (vi har ikke lov til å ha med bilstol/vognbag inn i garderoben), ett til å bruke før vi går ut i bassenget og når vi går opp, og ett til etter at han har dusjet. Det er ikke særlig behagelig for de små babyene å bli tørket med våte og kalde håndklær, så det er fint å ha et helt nytt til etter dusjen. Jeg har en ikke engangs-badebleie, som sitter fint inntil lårene. De holder på avføring, og har trykknapper på siden. Enkelt og greit :-) Det kan være lurt å ha med en leke, i tilfelle babyen din ikke er tålmodig nok til å vente pent på at mamma skal bli ferdig å tørke håret og kle på seg. Det har ikke vært noe problem her, men min gutt er vel den eneste babyen som ikke gråter etter svømminga, hehehe. Klorvann går bra så lenge babyen ikke svelger litervis.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Synest stellematten med oppblårbare kanter fra IKEA er genial på badinng. Håndkle til å tulle rundt beby + et ekstra at den har noe tørt å ligge på når du kler på deg (kle på banyen først etter bading, den blir fort kald når den er våt) Har heller ikke sett noen andre badebleier i butikkene enn disse little swimmers som har blitt nevnt. Men på Pirbadet i Trondheim har de en annen type badebleier som kommer i flere str. Usikker på merke, men de, må da selges ett eller annet sted. Kanskje på apoteket? Ellers finnes det badebleier i tøy (bruker det på 2åringen)... Ellers må jeg si meg enig i å ta med drikke og evt frukt. Ble alltid fryktelig tørst og sulten rett etter bading med 1.mann... Men det kan hende det kom av at badingen var rett før middagsitd...
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 når begynner dere med babysvømming?
snuppene 09 og 11 Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Wirre;o) du skriver at Hi ikke bør dusje før hun går i bassenget. EKKELT sier nå jeg. Klart man må dusje før man går i bassenget. om det ikke står det er et krav, bør man jo gjøre det uannsett. hadde ikke likt å ha med meg babyen min i bassenget der man ikke dusjer før man bader (ikke villet bade der selv heller!) der jeg går, mister vi plassen på svømminga om vi ikke dusjer! jo flere som ikke dusjer, jo mere klor må tilsettes basenget, jo fler bakterier osv.. Hadde du hoppet opp i et fylt badekar, der noen andre hadde brukt vannet før deg? tips til HI: - Dusj før dere går i bassenget! jeg dusjer babyen også før vi bader, unger trenger jo en vask de også, slik gjør vi det når vi er på svømming: - kler av meg og ungen. - tar ungen på armen og går i dusjen, dusjer oss begge godt. - tar på oss badetøy. - når vi er ferdige går vi rett i dusjen, dusjer med ungen på armen, ser det er en del som ikke dusjer ungen. men vil annbefale deg det, så får du skylt av klor osv.. - tørker og kler på ungen litt klær, så meg selv. har med håndkle hun ligger på, legger dette oppå benken som er i garderoben. står forran slik at hun ikke faller ned når jeg kler meg. hender jeg har en hånd på henne slik at hun ikke skal stikke av. mange bruker bilstol der jeg er, men det er jo avhengi av om det er lov. går fint med et håndkle også, syntes det er drass med bilstol, er ett stykke å gå fra parkeringa. -når ungen er så stor at di kan gå, er det lurt å bruke sokker på føttene, da gulvene kan bli glatte. ett av stedene jeg går, må vi ta med brukte bleier hjem igjen, det andre stedet har bleiedunk.
Strandloppa og lillebror Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Skal dere ikke på et informasjonskurs? Det burde det nesten være, for der får man svar på alle sånne småting. Da vi gikk på babysvømming fikk vi tips om å ikke dusje babyen i det hele tatt. Det blir for slitsomt for de. MEN vi måtte selvfølgelig dusje selv. Hvis babyen har tørr hud, smør inn hele babyen med spenol e.l. når du steller den om morgenen. Det beskytter mot klorvannet. Badebleie holder ikke på avføring. Vi fikk utdelt badetruser som sitter godt rundt låra og magen. Håndkle med hette er lurt, siden de fryser fort på hodet etter bading. Hvis dere har et stykke å kjøre hjem, kan det være lurt å ta med litt mat til babyen, siden man blir sulten av å bade. Ellers finner du fort ut hva som passer best for dere. Ta med badetøy og håndkle til deg og baby, også finner du ut av det etterhvert:)
snuppene 09 og 11 Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 selges slike stellematter på sparkjøp også.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 2. mars 2010 Takk for alle tipsene :-) Vi var på kurs i dag, og det gikk kjempebra! Anton storkosa seg i vannet, og har vært kjempeblid hele dagen. Vi gleder oss allerede til neste uke. Kjekt å få noen gode råd å tenke igjennom på forhånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå