Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 ..selv blir jeg gal snart.. har kontaktet utallige arb.givere og søker alt som er utlyst...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Jeg sliter med å finne en jobb som er ihht utdannelsen min. Mangler erfaring innen det jeg er utdannet som. At jeg har vært hjemme med to barn er heller ikke noe pluss, og det begynner å bli en stund siden jeg var ferdig utdannet. Jeg er ikke arbeidsledig da. Har innfunnet meg med at jeg får ta andre jobber for å opparbeide meg nødvendig erfaring og muligheter til å få drømmejobben. Er utdannet markedsfører, men pga manglende salgserfaring stopper det litt opp. Jeg tror vel heller ikke jeg er en dyktig selger og har derfor aldri prøvd meg innen salg. Nå føler jeg også at det er for sent å begynne med salg fordi det ofte er på provisjon. Med mann og to barn er vi avhengige av at jeg har en fast inntekt. Pt jobber jeg innen økonomi. Økonomi er en del av utdannelsen, men hovedtyngden ligger ikke på det fagfeltet. Håper likevel at siden jeg er i jobb, viser at jeg er pliktoppfyllende, lærer fort, er en god kollega osv. vil hjelpe meg på vei til å få drømmejobben. Tenker at alle veier fører til rom. Det er bare å prøve seg på en annen vei enn det man opprinnelig hadde tenkt. Det første du bør gjøre er vel å komme deg ut i jobb. Få arbeiderfaring og gode skussmål. Gode referanser er viktig selv om det ikke er innenfor ditt hovedfagfelt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå