snillemamma1 Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Jeg har egentlig bestilt Green to grow-flasker i en nettbutikk, men lurer nå på om jeg skal angre på kjøpet og satse på å kjøpe Dr.Brown eller MAM-flasker isteden (litt mer praktisk når de kan kjøpes i en butikk i nærheten hvis vi skal ha nye/flere). Noen som har erfaring med det ene eller det andre? Hva er best? Hvordan passer Dr.Brown og MAM i elektrisk AVENT-sterilisator?
galemathias og snusmumrik Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Vi har brukt Dr. Brown. De passer fint i avent sterilisator, og jeg er stort sett fornøyd med flaskene. Lillemann har ikke hatt noe særlig problemer med luft i magen, men det er jo aldri godt å si om det er flaskenes fortjeneste. Søsteren min begynte dog med avent, og gutten hennes skrek mye, så hun byttet til Dr. Browns flasker og gutten ble faktisk veldig mye bedre. Dr. Brown flasker lekker imidlertid som noen siler, og hvis du går for disse flaskene kommer du nok til å banne mer enn en gang når du rister flaskene og du spruter melk utover absolutt hele kjøkkenet, eller når du tar med en flaske i stelleveska og glemmer å ta pose rundt, og oppdager at alt skiftetøyet er søkk vått av melk! Men, alt i alt... Dr. Browns er gode flasker :-)
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Kjøp reiselokk til dr.brown flaskene!!!!! Så lagrer du flaskene med det lokket, rister flaskene med det lokket og lekker ikke i stelleveksa!!!! Då kommer du til å elske flaksene
Gjest Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Jeg har bare prøvd dr.brown flaskene, men enig i at de lekker som siler! God ide med reiselokk da, det skal jeg kjøpe! Bortsett fra at de lekker er jeg veldig fornøyd med flaskene
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Jeg er veldig fornøyd med Avent sine. De lekker ikke selv om man ikke har reiselokk. Bruker bare smokken og det lokket over smokken igjen.
Rampongi Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 er jo prisforskjeller på disse to da. mam koster 30.- på rema.. Green to grow er jo kjempekjekke, men utrolig dyre om jeg ikke husker feil.. Vi starta med avent og fikk bare trøbbel med luft, bytta til mam og piraten er storveis fornøyd..
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Veldig fornøyd med Dr. Brown her. Og det står faktisk i bruksanvisninga at du skal bruke reiselokket når du blander mme og at du ikke skal riste flaska med det røret osv inni. Så her har vi aldri hatt lekkasje! MAM er også gode flasker, og de har vi begynt å bruke mer nå som han er litt eldre.
Mammaen til Annabel <3 Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Vi bruker omtrent bare MAM. Har en avent flaske, men bruker MAM sin tut siden den passer. Tulla er kjempefornøyd. Har prøvd en del andre flasker (ikke dr.brown da), men de vil hun ikke ha. Så vi er storfornøyd med MAM. Og så kommer de i så mange gøye farger, og med håndtak til tutekoppene. Og så passer tutene på så mange andre flasker. Vi har kjøpt MAM sine tutekopper også, men tulla klarer ikke helt å drikke fra den tuten siden det kommer så mye ut på en gang, men det var heller ikke noe problem, for de vanlige tutene passet helt fint på de koppene også. De kommer jo i forskjellige flasker, og de med lufting i bunnen er helt super sånn at hun ikke svelger mye luft. Nå har hun blitt så stor at hun ikke svelger luft lenger, men bruker de flaskene med lufting om natten, for da slipper hun å slippe luft inn selv, og så våkner hun ikke av at det bråker. (hun kvepper sånn av lyden som kommer når hun slipper taket i tuten og luften strømmer inn)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Jeeg gjør akkurat det samme som mamman til Annabel. Super paraktisk med mam flaskene siden de så og si kan kjøpes overalt. Kjøpe ett par nye her forleden og lager de hele flasker, dvs at du slipper at ta fra hverandre de delene i bunnen. Tuten til mam synes jege r den desidert beste. Har to barn og ingen av dem tok andre smokker enn mam sine, både flaskesmokk og vanlig smokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå