GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 trodde gravide ikke skulle spise spekemat..men leste at gravide kunne spise speketmat fordi de store selskapene hadde strenge krav til kjøttet. Og hvis man var bekymret kunne man fryse kjøttet i fryseren 1 ukes tid og så spise da var det helt trygt... flere som har hørt det??
Sannellerslik? Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 har hørt d om å fryse spekematen ja.. jordmoren sa også til meg att jeg godt kunne spise fårepølse, salami osv som jeg kjøper på butikken, fordi d er så ferskt.
vi3blir4 Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Jeg snakket med legen min om dette og han anbefaler å følge rådene på matportalen som da anbefaler og holde seg unna alt av spekemat med mindre det er gjennomstekt eller gjennomkokt. Det er liten sjanse for å bli smittet av toxo, men sjansen er jo også der for at du kan være uheldig å bli smittet. Det er ingen garanti for at toxo blir drept ved frysing. Han sa at om barnet blir smittet så er det 25% sjanse for at barnet dør av det. Jeg ville ikke tatt sjansen på det, barnet i magen er mye viktigere enn mitt behov for spekemat, men hva folk velger å risikere er opp til hver enkelt.
♥Axinija♥ Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Har lagt reinpølsen og elgpølsen i fryseren, og jeg gleeder meg til om noen dager når jeg kan ta de ut igjen.....NAM! Jeg velger å ikke bli hysterisk, men ta enkle forhåndsregler og kose meg...en ting jeg ikke kommer til å introdusere for kroppen min er svineinfluensa-vaksinen, den føles ikke trygg for meg! Så smak og behag, man må nesten gå for de alternativer man selv føler seg komfortable med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå