♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Leah er nå snart 3mnd, 6 uker korrigert. Drikker ikke 100ml til måltidet en gang. Føler det er lite, eller?? Men nå som eg skiver dette kom mannen på at kanskje vi skulle prøve smokk nr.2. Bruker Dr.Brown. Kanksje det vil hjelpe eller hva tror dere??
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Jeg har i grunn stort sett bare ammet, så vet jo ikke hvor mye han drikker da. Men da han var 5 mnd begynte vi å trene han på flaske siden jeg skulle begynne å jobbe. På den tiden drakk han ca 120-150 ml melk til hvert måltid. Og han er en stoooor gutt som alltid har hatt god matlyst Hvor mange måltider får hun pr dag da? Får hun bare flaske eller ammer du også? Vet du hvor mye hun får tilsammen pr dag? Kan jo være at om hullet på smokken er for lite, så blir hun kanskje sliten/lei av at hun må "jobbe så hardt" for å få melken ut. Har dere prøvd med større smokk nå?
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2010 Hun får bare flaske og har mellom 6-7 måltider i døgnet. Har ikke større smokker i hus, så må ned å kjøpe i morgen formiddag. Så blir spennende å se. Hun stresser egentlig veldig til hvert måltid, virke som hun blir sliten av å drikke. Så håper det hjelper + hun har plutselig begynt å gulpe såå dei siste dagene. Så kan jo ha en sammenheng med at hun må suge så hardt..
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Mener at det er en tommelfingerregel at de skal spise ca 15% av kroppsvekten sin hver dag. Dvs at er hun 10 kg skal hun spise 1,5 liter pr dag. Nå vet jeg jo ikke hva hun veier, men om hun drikker 100ml 5-6 ganger for dag blir det jo 5-6 dl. Så er det bare å regne ut hva 15% av hennes kroppsvekt er.
Rampongi Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Om hun blir sliten har nok smokken for få hull ja. Kjøp en str større. Piraten min er straks 6 mnd og har nettopp starta å drikke mer enn 110ml per måltid..Er vel opp i 140/150 ml nå. Hun har drukket ca. 100ml fra hun fra 3 mnd frem til nå omtrent. Har alltid spist hver 3. time på dagen, så jeg tror ikke hun har lid noen nød av det.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2010 Det hjalp veldig med å å gå over til større smokk (nr.2). Nå drikker hun mest opp flaska på 130ml, og hun slapper godt av når hun drikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå