Gå til innhold

Hvordan er det med naturmedisin når man er gravid da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos en naturmedisinsk klinikk i dag for å få akupunktur mot stadig tilbakevendende urinveisinfeksjon. Men hun så vel sitt snitt til å tjene noen ekstra kroner på meg, for før jeg visste ordet av det hadde jeg vært igjennom en vega-test. Fikk dermed tre flasker med naturmedisin. Skulle ta tre dråper av hver flaske morgen og kveld. Noen grunn til å være kritisk til dette? Hun mente jo det var trygt, men jeg lurer likevel jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er all grunn til å være kritisk. Man skal passe seg for slike ting under graviditeten, og jeg ville aldri våget å bruke noe av det uten å konfrontere en ordentlig lege.

Skrevet

Var vedkommende lege? Har hun kompetanse på hva gravide kan spise?

Hva gjelder urinveisinfeksjon... har du prøvd tranebærskapsler? Det forhindrer at bakteriene får feste i urinveiene.

Skrevet

Stiller meg bak 20:49.

Jeg ville også vært meget forsiktig med å ta naturmedisin og/eller helsekostprod. uten å snakke med lege eller jm først

Skrevet

Generelt bør gravide holde seg unna det meste av naturmidler. Spesielt de der man ikke kjenner virkestoffenes påvirkning i graviditeten.

Jeg kjenner en homeopat som sterkt fraråder naturpreparater under graviditet (med unntak av noen svært få), og butikksjefen i den lokale helsekostbutikken her jeg bor- samt legen min, forøvrig-, gjør akkurat det samme.

Det samme gjelder forøvrig når man ammer.

Skrevet

Huff, da var mine antakelser riktige.. Men akupunktur da? Det kan vel ikke skade på noen måte? Blir helt paranoid jeg nå..

HI

Skrevet

Ville ikkje brukt naturpreparat under graviditeten, då desse ikkje er testa like mykje som legemiddel, så ein kan ikkje vite korleis overgangen i placenta er. - dei fleste legemiddel skal ein jo heller ikkje bruke. Har ikkje høyrt noko om at akupunktur skal vere gale, gjekk sjølv til modningsakupunktur hjå ei som er jordmor.

Skrevet

Jeg går til akupunktur. Det er jo punkter som er bra for gravide :-)

En som vet hva h*n driver med, vet at det er visse punkter man ikke bør sette nåler, men ellers er det ikke noe problem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...