Gå til innhold

Dere gravide(og andre med peiling). Hvor mange kynnere er greit??=/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med kynnere HELE tiden. Sikkert 3 stk på 10 minutter. Noen er litt halvvonde, andre kjenner jeg at magen strammes, men er ikke vondt. Bare ubehagelig..

Lurer på om ikke det kommer litt mange på litt kort tid nå..

Er ikke så veldig bekymra eller noe, rier er jo hundre ganger vondere...

Men hvorfor kommer de så tett?? Er det stress som gjør det? Er jo ikke akkurat så stressa her jeg ligger på sofaen med sjokoladen min=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt veldig mye kynnere i begge svangerskap og vært på føden rundt uke 30 med regelmessige og vonde kynenre i mange timer med begge barna. Det viste seg å ikke gjøre noe fordi livmorhalsen ikek var påvirket. Gjør den det er det premature rier.

Det er altså ikke hvor mye kynenre du får men om livmorhalsen påvirkes som avgjør om det "er greit". Derfor er det viktig med en sjekk. Ring føden hvis det ikke gir seg og er vondt.

Skrevet

jeg hadde syke mengder kynnere helt fra uke 15, og fødte to dager før termin, så er ikke nødvendigvis noen sammenheng med for tidlig fødsel.. mot slutten var de nesten konstante (siste trimester) og varte ofte i et halvt minutt og mer og var fulgt av sykt nedpress.. og jeg trodde jeg ville føde tidlig...men gjorde altså ikke det...

så mitt svar er at dersom det kun er kynnere så er det egentlig greit uansett hvor mange som kommer... men sjekk det dersom de blir sterkere og sterkere - for da kan det være begynnende rier (var det jeg fikk beskjed om av jordmor)

lykke til :o)

Skrevet

Ok =) Takk for svar! Tviler egentlig på at jeg kommer til å få for tidlig.. Håper ikke det. Men synes det var voldsomt mange nå i kveld!

Er vel i uke 26/27 nå. Så de kommer vel mer og mer.

Men om det er rier så kjenner jeg vel det som de riene jeg hadde sist? Det er ikke sånn at premature rier tar det lengre tid før man oppdager at det er rier?

Skrevet

Permature rier er ikke hvor vondt det er men om det påvirker livmorhalsen. Jeg tror ikke det er noe farlig du opplever altså men det er som sagt ikke "smerten" det står på.

Jeg tror nok bare du har fått et hint om at du skal ta det med ro jeg...

Skrevet

Har du UVI?

Sjekk om du har det, ta en urinprøve over helgen og få legekontoret til å sjekke etter (om det er lenge siden forrige kontroll. )

UVI kan forverre kynnere.

Jeg hadde UVI i hele 2mnd og hadde kynnere konstant hele dagen.

Magen var fri for kynnere... Tja.. Omtrent aldri. I tillegg vonde, smertefulle kynnere med følelsen av nedpress.

Nå har jeg blitt kvitt UVI`en og har betydelig mindre kynnere i løpet av dagen! Deilig.

Fra å ligge på sofaen og ikke vite hva jeg skal gjøre fordi det var så innmarri vondt - har jeg de siste dagene presset meg selv til å bake.

(Ikke så lurt, men jeg er ikke så lur heller.. hehe... ;) )

Jeg sliter generelt med kynnere, men så lenge de ikke påvirker livmorhalsen er det greit.

For barnet.

For MEG er det jævlig, men men.. Alt man skal igjennom for å få et barn, hehe :)

Skrevet

Skal på kontroll 8. mars.. Men har faktisk lurt på om jeg kan ha UVI.. Våkner ikke om natta for å tisse, men når jeg våkner må jeg sinnsyykt på do, og får vondt i blæra når det nesten er tomt om du skjønner =P

Men har tenkt at det er jo ikke rart det er vondt, så full som den har vært i flere timer!

Med Iris våknet jeg om natta og måtte på do, denne gangen sover jeg som en stein, så våkner ikke =/

Ha klokka på pip i 3 tiden for å gå på do så kanskje jeg slipper å ha vondt, men den er uaktuell! =P

Men.....Haha....Flaut....

Var på do nå.... Hadde en do tur fra hellvette...SÅ hard i magen... Men fikk det ut, og nå har jeg ikke hatt kynner siden... 10 minutter uten kynner.. Kanskje det var den harde bæsjen som gjorde at jeg hadde så mye i kveld?

Har hatt mye kynnere fra uke 13, men ikke så ille som nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...