Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Personlig syns jeg den tilsynelatende nye trenden med å gi barnet godteposer når dem skal hjem fra bursdagsselskapet er helt på trynet ! Jeg har kjørt konsekvent NEI med det her hjemme, og det var nok av "frekke" barn som maste etter den godteposen under hele selskapet. Må da være opp til hver enkelt om det er noe man vil dele ut eller ikke. Syns ihvertfall at det ikke skal være noe press, hverken fra barn eller andre vokse. Hva syns dere om denne "skikken" ? Interessant å høre andre sine meninger.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Skikken er ikke særlig vanlig her, men den kommer vel mer og mer. Selv synes jeg ikke særlig om den. Først og fremst fordi gutten vår faktisk ikke er særlig begeistret for søtslikk! Når han selv får godtepose i bursdag, står minst halve posen igjen når han går. Selv ville vi aldri bøyd av for noe press her. Hvordan bursdagen skal arrangeres, avgjør vi, etter å ha hørt på guttens ønsker og tatt hensyn til dem så langt vi mener det er tilrådelig. Så inviteres, med klart og greit program. Og så er det opp til gjesten om han/hun vil komme. Kommer han/hun, kan han/hun forvente at bursdagsfeiringen blir som forespeilet. Ferdig med det! Den gjest, barn eller voksen, som ikke kan oppføre seg noenlunde som det må forventes av en gjest, er gjest hos oss én gang! Og den gjesten som, tross (én!) tydelig beskjed, hadde fortsatt å mase, hadde fått veldig klar beskjed: "Godtepose står IKKE på programmet i dette selskapet! Minste antydning eller spørsmål om dette igjen, og du forlater selskapet omgående!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå