Trønderbærta Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Gutten min fikk i bhg i dag ett kutt i hodet (noen som kastet en lekebil på han), jeg jobber i bhg og var der da det skjedde, han gråt masse, og ble veldig kvalm, men det gikk over etter ei lita stund, og han lekte som normalt igjen, så tror alt gikk nok bra. Men så ser jeg på såret nå, hvordan blir det når det gror da? Det er jo masse hår inni såret nå, jeg får ikke til å se hvor dypt såret er, og jeg har ikke fått til å rense det, skulle jeg ha gjort det?
It's all about me Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Da tar du en tur på legevakten og får det sjekket om det trenger litt rensing og et sting. Så slipper han å ha et arr som lyser opp hver gang han er nyklipt resten av livet.
Fire småtroll Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Jenta mi på 2 år fikk også et kutt i hodet i barnehagen. Hun satt på en benk og datt bakover så hun traff bokhyllen med bakhodet.. De ringte meg fra barnehagen og ville jeg skulle ta henne til legen, og da jeg ringte fastlegen ville de gjerne se det så vi dro dit. Det var ikke store kuttet egentlig, men det hadde blødd litt og gapte litt. Legen satte en lokalbedøvelse, klippet litt hår og satte et sting. Det var hår inni såret her også, men de valgte å ikke gjøre noe med det, da måtte de ha dopet henne ned (var ille nok å holde henne fast på fanget mens de satte det ene stinget). Siden det var litt hår der fikk vi beskjed om å passe på om det ble rødt, hovent og virket betent, da måtte vi komme med en gang. Men det grodde helt fint, ikke noe problem i det hele tatt. Vet ikke om det egentlig var nødvendig med det stinget heller, blir vel et litt større arr uten sting, men det spiller liksom ikke så stor rolle under håret i bakhodet. Jenta mi var også i fin form hele tiden så de mente det ikke var snakk om noen hjernerystelse, bare en uheldig landing på hyllen så det ble et kutt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Kutt må alltid syes innen 8 timer, så om det enda er "tid igjen" så ville jeg dratt på legevakta og fått det sydd/stripsa.
klg,2 boys now:) Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 sjefen her i huset(eldstemann)sprang innpå bhg å falt på en dørstokk,og fikk ett realt kutt i panna.jeg var der heldigvis enda,hadde ikke rukket å dratt ut engang.vi kjørte rett til legen,men ble sittende 20min å vente på legen,så det begynte å hovne opp ganske mye,men han brukte hudlim å fikk det sånn nogenlunde sammen igjen.kunne helt klart vært penere om det hadde blitt tatt før.de pratet veldig mye om når det hadde skjedd,tror tidsperspektiv på når de kan sy er en faktor. men ville helt klart hatt en lege til å se på det siden han også ble kvalm..
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Gutten min på 3år fikk også kutt i hode i dag, det skjedde hjemme, han sparket i ballongen og sklei. Traff da spissen på stuebordet. Han gråt med en gang (de sa det var godt tegn), så løftet jeg han opp og der kom blodet. Jeg ble redd da jeg så blodet og kuttet, visste ikke om jeg skulle ringe 113 eller legevakten, så stoppet jeg blødningen med dopapir, og ringte legevakten. Vi fikk komme med engang, helsesekretæren sa det kanskje måtte limes, men da legen så på det, så slapp han heldigvis liming også. Jeg vet ikke om han var kvalm, han var i godt humør og kjørte racer med en rullestol der hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå