Gjest Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 har noen innlegg her fra før av.. for å ramse opp: vi ble prøvere denne månden, i helga fikk jeg det jeg tror kunne vært graviditets symptom; kvalme, sliten, rar smak i munnen, mens murring og oppblåst mage.. var først på mandag eller tirsdag jeg innså at dette kanskje kan være tegn på graviditet.. i går hadde jeg rare smerter i livmor regionen, ala EL smerter, men den hadde jeg forige uke, så det stemer ikke.. i dag er det i orden igjen, men er utrolig kvalm, så klarer ikke spise stort.. drikker en god del vann, og knasker tørre "maria" kjekser... føler meg nefor i dag.. vet ikke en gang hvorfor! min mor påstår det kan være etter reaksjon på tapet av tvillingene våre.. men selv vet jeg at det ikke er det.. er ikke noe sånn "sorg,snørr og tårer" opplegg.. det minner mer om sånn hormon utbrudd jeg hadde når jeg var gravid.. men klarer ikke tro at jeg kanskje kan være gravid.. det virker så usannsynelig, det er vår første pp... og det er ikke sånn "typisk" prøving heller.. var bare så vi droppet kondomene i søpla og jeg kjøpte vitamintilskudd for gravide, samt kalsium tabletter... er ikke så vi har sjekket opp når jeg har EL, eller at jeg ligger med bena opp etter kosen.. vi er mer sånn; "dette er starten, vi har mange månder/år på oss".. men forstår ikke hvorfor det er så mye rart som skjer med kroppen min da.. vet ikke jeg.. er bare drittlei, synes at nå kan mars månde komme, så jeg kanskje kan få tante rød og føle meg normal igjen, eller at jeg (et lite, men lite trolig) kan ta en test som slår ut positivt... sorry jenter.. må bare få ut litt frustrasjon her jeg sitter alene.. samboen er borte nå, kommer først hjem om 5-6 timer, tror jeg sprenger om jeg ikke får delt det med noen før da :-O
Miss Snow Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Få det ut! Like greit det. Det kommer ikke noe godt ut av å holde alt inni seg hvertfall! Det er jo igrunn umulig å si noe om du kan være gravid eller ikke. Ikke er jeg lege og ikke har jeg lyst til å spekulere heller. Det er som regel positivt ment når andre sier "det kan jo høres ut som du er gravid", men de har jo sjelden holdepunkter som gjør at det blir noe annet enn ren gjetning. Du har jo vært gravid før, og husker sikkert hvordan du følte deg da, men slik jeg forstår det kan man reagere ulikt fra gang til gang også. Jeg håper bare timene fram til samboeren din er tilbake ikke går altfor sakte og at du får en ålreit kveld. Kjenner meg ihvertfall veldig igjen i det du skriver, selv om jeg ikke har vært igjennom det samme. All frustrasjonen som bygger seg opp er grusom. Da jeg fikk mensen sist knakk jeg bare helt sammen. Jeg visste at jeg ikke var gravid, men det kom liksom bare en total utløsning av noe slag. Når jeg er et hormontroll allerede, lurer jeg på hvordan det blir om jeg blir gravid..
Gjest Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 er like greit å ikke høre den "det kan jo høres ut som du er gravid", for det vet jeg jo at jeg kan være.. men enda det er symptomer der, så føler jeg meg ikke gravid.. føler meg bare som et hormontroll, ei stor plage mot samboeren min.. stakar fyr, så fort han kom hjem fra jobb i dag (glad og fornøyd etter en bra dag) så glefser jeg mot han.. hørtes sikkert ut som ei dominerende tispe ;-) hehe.. huff.. men, han forstår meg godt da, virker frustrert han også.. vi har ikke pratet så stort om denne prøve perioden vår, føler vel egentlig for at det skal komme så naturlig som mulig for oss nå.. noe ala sånn som sist "kjære.. jeg tror jeg er gravid".. "hva mener du med tror?! har du testa?", "ja, og begge er positiv!" savner det egentlig.. vi ble gravid helt uten mening om det.. nok så tidlig i forholdet.. vi brukte ikke prevensjon, siden jeg fikk vite for noen år siden at eggstokkene mine ikke produserte egg (???!!!).. enda han ønsket egene barn, så aksepterte han at jeg ikke kunne gi han det, og sa at når vi følte oss klare for det, så fikk vi se litt på adopsjon ol.. men, ut av det blå så ble jeg jo gravid.. forstår ikke at en spesialist kan ta SÅ feil! i de senere tider, så fikk jeg vite at det var ikke eggstokkene det var problemer med, men det er indikasjoner på at jeg har hatt klem på egglederne mine.. noe som førte til at eggene ble ødelagt så fort de var ute av eggstokk.. men men.. håper bare tiden kan gå fort nå.. 4 mars (om jeg ikke får tante rød) så skal jeg teste meg.. er jo alltid et lite håp.. men samtidig.. at vi skal klare det på første pp.. virker så.. usannsynelig! sist jeg var gravid, så viste jeg det ikke før jeg var 7 uker på vei.. og tengte ikke stort på forandringene i kroppen, så kan nok ikke si jeg husker så stort ;-) desverre.. hehe
Miss Snow Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 De samboerne er ganske gode å ha innimellom - de tåler en støyt Jeg lagde atomkrig ut av en wunderbaum igår. Kjenner at jeg skammer meg enda! Trøster meg med at wunderbaum er jævelens verk, og at jeg har bedt PENT om den kan fjernes mange ganger før. Lukter dritt og gjør meg bilsjuk, så det så! "Heldigvis" kan vi ikke styre dette med graviditet 100 %, selv om det noen ganger hadde vært litt godt også. Det fine er at vi begge to veit at vi kan bli gravide - så det BLIR vår tur også =)
Gjest Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 huff.. nei, de wunderbaum greiene er helt forferderlig! de som oppfant de skulle aldri hatt en slik idè :-O heh.. blir fort kvalm av den lufta gitt.. ja, så lenge man vet man kan få det til, så burde man vel ta det mer med ro.. men lettere sagt enn gjort ;-) hehe
Miss Snow Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Lettere sagt enn gjort er virkelig nøkkelsetningen her! Håper du får en fiiin kveld og en gooood helg! =D
Gjest Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 takk det samme :-) tror nok min helg blir veeeeldig lang... må vente til 4 mars, så jeg får tatt den forhatte, men enn så nysjerrig givende g-testen :-P hehe
Miss Snow Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Ja, tiden går litt sakte når man lever sånn fra måned til måned. Det er enda noen dager etter 4. på meg tror jeg. Orker ikke å regne på det
Gjest Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 tegn på mensmurring allerede.. så tror nok ikke det er noe positiv test her i gården denne pp.. men, jeg er jo i min første.. så ser ingen grunn til å surve over det.. har egentlig "regnet med" 4 pp eller noe.. enda jeg vet jeg kan bli gravid.. så vet jeg også at det kan ta lengre tid når man prøver, i forhold til når det ikke var meningen... vet ikke om jeg er glad eller trist for denne mensmurringen.. men er jo greit å vite at kroppen kanskje kan bli mer normal igjen?
Miss Snow Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Det er godt å vite at kroppen funker som den skal, ja. Det syns ihvertfall jeg. Jeg syns det verste med å gå flere dager over ikm forrige periode var at jeg ikke skjønte hva som foregikk i kroppen. Når jeg ikke var gravid, så var det jo ikke noen grunn til at det ikke skulle komme mens som vanlig. Jeg hadde også regna med at det kom til å la noen måneder, men jeg håper det blir snart nå. Jeg slutta på p-pillene i begynnelsen av september, men har lagt inn noen ekstra måneder med "svinn", siden kroppen sikkert trengte litt tid på å få pillene ut av kroppen. Men jeg håper det kan klaffe for både deg og meg fort! Tåpelig at det tar tid når man prøver og er klar, men det har kanskje noe med at man slapper av litt mer også når man ikke prøver. Det tenker jeg litt på ihvertfall. At nå tenker jeg så mye på å bli gravid at det kanskje spiller litt inn også. Det var vel godt å få hjem samboeren igår også?
Gjest Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 joda.. han var trøtt, sliten og "glefsete".. men forstår han godt, var utrolig sliten stakar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå