Maigutt07 + maijente10 Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 De siste 2 ukene har jeg fått bare mer og mer rastløse ben, spesielt hvis jeg prøver å slappe av på sofaen, eller hele tida hvis jeg sitter i sofaen også. Sliter også med dette hvis jeg har vanskelig med å sovne om kvelden. Blir snart gal, og jeg er bare 28+5 så har jo noen uker igjen.... Tar 300 mg magnesium, så leggkramper jeg hadde er borte, men det hjelper ikke mot de rastløse bena. Tips?...
gutteklubben grei Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Jeg har dette til vanlig, og har funnet ut at det virkelig hjelper å ikke spise noe sukker-godt... Så fort jeg spiser litt av dette så kommer "krypet" i beina tilbake så fort jeg setter meg for å slappe av. Så spiser du endel sukker er det jo en god grunn til å kutte dette ut og prøve ;-) Det var mitt tips i alle fall, lykke til!
Fifrildi Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Jeg tøyer ut musklene i bena og det hjelper en hel del. I tillegg blir jeg verre hvis jeg er kald så hender jeg tar meg en dusj bare for å få varmet opp og få i gang blodsirkulasjonen. Hender det hjelper å ta av sokker som strammer og sånt også. Av og til hjelper ingenting og jeg blir nesten sprø... Er 32+1.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2010 Tusen takk for tips begge to!! Åssen tøyer du bena da?
begla Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Begynn å ta kalktilskudd. Leggkramper er ofte et tegn på at kroppen trenger kalk. Hilsen apotektekniker
Fifrildi Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Som når man tøyer bena...? Jeg tøyer forside lår som man gjorde på gymmen på skolen, baksiden med å lene meg fremover og leggene opp mot veggen. Har lagt merke til at leggene er det mest essensielle å tøye i denne forbindelsen.
glad i mange barn Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 her kommer urolige bein fordi musklene er trøtte å slitne,det som hjelper her er jo å gå,eller bare legge seg ned å sove en halv time,da er det borte etterpå...
MaRiAnNe_85 Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Sliter selv med det samme og har gjort det siden uke 28...og det blir bare værre og værre :s Jm sa iaf at det hjalp å trene/bevege seg og tøye ut.Ellers var det lite man kunne gjøre...:/
Twiggy71 Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Mine "rastløse" ben kommer og går ettersom jeg spiser sukker eller ikke. Hvis du klarer å holde deg unna sukker, hvetemel og gjær i 14 dager er de rastløse bena borte. Lykke til.
Nikki 75 Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Jeg tror også det kan være noe med sukker, jeg blir også mer utrolig i armer og bein hvis jeg har spist eller drukket mye søtt.
snurretassa Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Men "glad i mange barn", hvordan klarer du å sove derom beina ikke finner ro...? Er det kramper eller urolige bein du har? Jeg har aldri kramper, men "maur i beina" som har tatt helt av etter jeg ble gravid. Har alltid hatt det, men nå som jeg har fire uker til termin er det helt grusomt. Tar kalk og magnesium, men synes ikke det har særlig effekt lenger. Dessuten spiser myyye bananer, det skal jo også hjelpe, har jeg lest. Har nå tenkt å prøve akupunktur, blir spennende å se om det har noen effekt. Lykke til til alle som plages, dette er helt pyton!
snurretassa Skrevet 2. mars 2010 #12 Skrevet 2. mars 2010 Nå har jeg ligget unna kaffe et par dager, og OI!! for en forskjell! Sover såå mye bedre nå, beina er rolige og tissinga er meget begrenset. Har virkelig sovet helt elendig i det siste, er i uke 37, og har vært utslitt. Nå sover jeg om natta, så prøv å kutte kaffen helt... Synes faktsik at det hjelper å ikke ha mac'en på fanget også, men det kan jo være innbilning :-)
Helverine Skrevet 2. mars 2010 #13 Skrevet 2. mars 2010 Magnesium tbl Slet med det samme, men dette hjalp virkelig meg!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 2. mars 2010 Tusen takk for tips alle sammen!! Helverine, hvor mange mg magnesium tar du pr dag? Jeg tar også magnesium, men det funker ikke (300 mg).
Samanta Fox Skrevet 2. mars 2010 #15 Skrevet 2. mars 2010 Greit og ikke forveksle leggkramper med rastløse ben. Det er jo slik at jo mer man slapper av, jo mer rastløs blir bena. Mine rastløse ben er nesten borte nå etter å ha plagd meg ihjel kveld og natt i ukesvis. Følger diabetikerdiett, så jeg har ikke så veldig tro på dette med sukker. Verken støttestrømper eller tøying har hjulpet heller, dette er vel mer for kramper. Jeg begynte med magnesium, to ganger per dag. morgen og ettermiddag. Sammen med et b-vitamin spektrum to ganger for dag. Det er jo nervesystemet som fungerer litt dårlig. Samt jerntabletter da blodprosenten var litt lav, utenfor måltidet.
glad i mange barn Skrevet 2. mars 2010 #16 Skrevet 2. mars 2010 hei snurretassa....=O) jeg har urolige bein...ikke krampe...og jeg vet det er pga musklene er trøtte,er nesten som katten vår...når den ligger å sover så røsker det i beina hans...morsomt å se på...men dette kan jeg til tider ha ellers til vanlig.når jeg ikke er gravid også...men mer hyppigt og oftere når jeg er gravid...feks sitte lenge i bilen er pyyyyton.... men vet det hjelper å ligge seg ned å sove en halv time,da går det over...og det er ikke noe problem å få sove for det kommer4 vanlig vis når man er trøtt liksom,har gått mye en dag,tidlig oppe m.m. så det går fint å sove en halv time og da etterpå er alt borte....men er ikke hver dag ,men ofte og mange ganger i uken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå