Bidleba*4unger Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Arrangerer dåp, og skal servere kyllingsuppe. Hva slags drikke ville dere ha servert til dette? Har orden på den alkoholfrie drikken, men hva passer best, øl eller vin?
erteposen + 4 Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Hvitvin evnt. et lyst øl, men er det en svært kraftig suppe (kraften) kan en rød også fungere. Vi serverte en økologisk eplemost fra Hardanger til kyllingsuppe sist dåp, men vi har tradisjon for alkoholfrie arr. når barna er der.
Bidleba*4unger Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2010 Den alkoholfrie drikken er eplemost fra egne epler, med etikett dedikert til dåpsjentene Men da en nok hvitvin det riktigste valget ser det ut som.
Gjest Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Æh.... Sorry, altså, men hvorfor servere alkohol til maten i barnedåp? På en søndag? På tidlig ettermiddag? Jaja... Hver sin smak. Siden det er et barn man skal feire, så trodde jeg man kunne klare seg uten alkohol.
RockMyWorld Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Jeg ville ikke servert alkohol i det hele tatt i en barnedåp, men til kylling passer vel både hvit og rød vin!
Bidleba*4unger Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2010 Vel, vi er forskjellige. Jeg er ikke vant til alkohol i dåp, men har giftet meg inn i en familie som er det, og det valget er tatt. Takk for innspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå