Gå til innhold

Søknad om barnehage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tida er inne for å søke barnehageplass, og fristen i oslo rt 1 mars så vidt jeg har skjønt, så tenkte jeg måtte slenge inn en søknad nå.

Problemet er, at leil er ute for salg, og dette blir avgjort til uka tenker jeg, Så hvor skal jeg søke, om vi selger flytter vi fra oslo til en annen by, hvis ikke blir vi i oslo 1 år til hehe, hva skjer da med søknaden?? Kan man bare bytte liksom, eller stiller jeg laaaaangt bak i kø da. Lille skal begynne fra 1 okt, men vi satser på å bet fra 1 august om vi da får plass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør jo uansett søke i Oslo hvis det er en mulighet for at dere blir værende her 1 år til. Men hvis dere søker fra 1.august heter det seg at man må ta plassen i bruk innen 1mnd.

Skrevet

Skader vertfall ikke å søke, harman plass i en by er det lettere å få prioritet i en annen by.

Skrevet

Ok, takk for svar. dette med at man må ta ibruk plassen, hmm... vil jo ikke han skal begynne før han er 1 år, og pappan har permisjon. Kan man være litt sleip å bare han ha 1 dag i uka feks til å begynne med da evt?

Skrevet

I kommunale barnehager i Oslo (iallefall de jeg vet om) så kan man ikke søke plass før den mnd barnet fyller 1år.

Mulig det er andre regler for private ang oppstart

Skrevet

Ok. jeg trodde nemlig det var noe med dette førsteopptak osv. At om barnet er født etter 1 sept blir det vanskelig å få plass, dermed kan man velge å søke uansett å heller bet fra 1 august liksom. Men går kanskje ikke det da. Han blir 1 år, 5 okt.

Skrevet

tror det er lurt at du søker i oslo så evt overflytting hvis du flytter til en annen plass.men ang oppstart.så begnyte sjefen 1.sept og han ble 1 år 20nov.men vi hadde plassen fra 1,aug.du må uansett betale fra 1,aug.men flere i bhg vår hadde og betalte plass fra 1 aug men startet ikke før nov-jan.men vi bor i trondheim da,vet ikke om det kan være anderles i oslo

Skrevet

Tror ikke det går i de barnehagene som kun har barn fra 1år iallefall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...