Gå til innhold

Fra permitering til jobb - så sykemelding før 4 uker har gått. Har man da rett på sykepenger?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ble permitert i fjor og valgte å ta en lengere "ferie" og søkte derfor ikke penger fra nav i denne perioden. Nå har jeg fått min gamle jobb tilbake og er gravid ( de viste dette). Problemet er at da jeg begynte igjen var jeg kun 1 uke på jobb før jeg ble sykemeldt i 2,5 uker, men er nå tilbake for fult igjen og regner med å være det fremover. Men da jeg fikk lønning fikk jeg kun betalt for den ene uken.. Dette pga at jeg akkurat hadde startet å jobbe der igjen. De mente jeg evt fikk dette fra nav? Men leste nå at man måtte ha jobbet i 4 uker for å opparbeide seg denne retten? Jeg har litt tynnslitt økonomi etter flere mnd uten lønn og trenger virkelig de pengene.. Hva skjer om jeg blir sykemeldt igjen, noe jeg ikke håper, men legen var litt skeptisk til at jeg skulle begynne igjen.. Har ikke råd til flere uker uten lønn..

Fortsetter under...

Det stemmer nok at du ikke har krav på sykepenger for de 2,5 ukene.. Du har jo vært utenfor arbeidslivet og må derfor opparbeide deg rett på sykepenger ved å jobbe i minst 4 uker.. Du gjør nok best å holde ut i 4 uker da er du sikker på å kunne få sykepenger om du trenger det igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...