Gå til innhold

Bare litt klaging

Anbefalte innlegg

Føler at jeg bare må få ut litt frustrasjon.. Tror jeg har fått omgangssyken eller noe sånt. Magen er iallefall helt ille og klarer ikke å holde på noe. Dessuten var jeg kvalm fra før og det er iallefall ikke bedre nå. Har ikke lyst på mat. Håper ikke dette er farlig? Ligger nesten rett ut og føler meg ikke bra. Veldig svimmel er jeg også, var nær ved å besvime i går.

Og hvor blir det av denne energien man skal få i 2.trimester? Jeg er bare sååå sliten. Og gråter for alt. Er borte fra jobb, og sjefen regner med at jeg skal være bedre nå.. :( Dette føles ikke bra.

I tillegg går magen min fra å være "stor" til liten hele tiden. Er det en baby der inne eller ikke? Begynner jo å lure. Kjenner ikke liv ennå, er 17 uker nå. Hvorfor varierer magen sånn i størrelse? Har også en del "kramper" i livmor-området fortsatt, det er vel kanskje voksekramper, men trodde de menskrampene skulle gi seg etter første trimester, eller?

Jaja, nå er det jo snart bare en uke til ordinær UL, så da får jeg se hva som egentlig skjuler seg der inne. Kryss fingrene for meg, så krysser jeg fingrene for alle dere andre som også venter på ultralyden. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141505111-bare-litt-klaging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner godt igjen den følelsen din fra forrige svangerskap. Før man kjenner liv kan man jo virkelig lure på om det er innbilt hele greia eller om det faktisk er et barn inni der:-) Skal forsøke å svare på en del av spørsmålene dine;-)

At magen endrer størrelse i løpet av dagen er helt normalt, man kan se nesten normal ut når man står opp, og innen leggetid er du så oppblåst og sprengt at du ser ut som du er fødeklar selv om du bare er halvveis...

Strekke og verkevondter og stikninger fra muskler og leddbånd som utvider seg og tøyes er også vanlig, men snakk gjerne med jordmor el legen din om du syns noe endrer seg eller du har kynnersmeter som virkelig plager deg el feks er så vonde du ikke kan snakke men bare må stå stille og puste liksom. Er også helt vanlig og behøver ikke bety noe men kan være verdt en sjekk. En forverring i noe kjent smerte er også greit å få sjekket ut, feks kan urinveisinfeksjon gi økt smerter i livmorområde uten de vanlige symptomene som piggtrådtissing.

Det er helt normalt at du ikke kjenner liv ennå, mange førstegangsere kjenner ikke noe før uke noen og tjue.

Har jeg glemt noen spørsmål nå tro? Jooo omgangsjuke og kvalme, ikke farlg for babyen. Den spiser av deg og dine reserver og tåler fint at mamma spiser dårlig over tid. Bare du drikker nok, pass godt på å få i det nok drikke. Man blir svimmel av at blodårene pga hormonene blir slække og holder dårligere på trykket. Det ser man godt på venene i beina, åreknuter kjøp støttestrømper og dessverre i rompa - hemorroider... Hold magen i gang og ikke press veldig når du skal ha avføring. Det er så vondt:-( Hvis du over flere dager ikke får i deg mat, drikk buljong el spis noe med litt salt i. Farris inneholder litt salt.

Lykke til med ultralyd - er jammen rart å se et lite menneske som ligger inni magen der... Mirakel:-))))

Takk for svar på spørsmåelene! Føler meg litt sytete, men man er jo så usikker når det er første gang. Har dessverre også opplevd å miste før, men det var tidlig. Likevel, kom visst aldri helt over det med tanke på å tro at alt går bra nå!

Er akkurat sånn jeg har det, magen er ganske "normal" på morgenen og stor på kvelden. Men da er det vel normalt :) Skulle ønske man fikk mer info om sånne ting, man har jo bare en kontroll så tidlig at man ikke vet helt hva man vil spørre om, og så er det så lenge til neste!

Svimmelheten er veldig slitsom, også alle de hormonene som raser i meg da...merker det veldig! Er ingen lek å være gravid nei.

Prøver meg på farris med eplemost, har hørt at det skal være bra.

Skal være tålmodig! Kjenner sikkert noe liv snart, håper jeg.

Ultralyden kan virkelig ikke komme fort nok nå. :) Er jo litt redd for dårlige nyheter, men det er jo alle! Prøver å glede meg mest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...