Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg vil gjerne få utløp for min glede! Veien vår frem til første graviditet og to streker på "pinnen" har vært lang. Flere år med mange skuffelser. Forventningene hadde blitt så godt som borte da jeg utrolig nok ble gravid rundt juletider. Vi var redde i begynnelsen, men etter noen uker begynte vi å senke skuldrene og tro at dette faktisk skjedde oss. Så mistet vi. Det var en stor skuffelse, og jeg mener at man aldri må undervurdere sorgen det er uansett hvor kort man er på vei osv. Men jeg visste med meg selv at vi ikke var alene i den båten, og at jeg måtte prøve å holde fast på gleden over at vi faktisk k a n bli gravid!.. Vi gjennomførte ikke noe utskraping, men legen tok et par hcg-tester som viste at dette var definitivt over. Hcgen viste siste gang så lavt som det er ved ikke gravid. Jeg gråt en del, men prøvde å holde masken. Det har gått om lag 6+ uker siden spontanaborten, mensen har ikke vist seg. Men jeg har fått med meg at mange må vente lenger enn jeg, og at kroppen trenger tid. Likevel, idag, ved et slags innfall, kanskje for å prøve å få det "hvitt på hvitt" at jeg ikke må begynne å tro jeg er gravid bare fordi mensen ikke har kommet igjen, - tok jeg en ny test. Og her snakker vi ikke morgenurin, men tredje dotur etter jeg sto opp. Jeg trodde virkelig ikke det jeg skulle få se! Men, hvis mulig, enda mindre ventet denne gangen: to veldig klare og sterke streker lyste mot meg etter et sekund. Jeg er i sjokk, og kjenner at dette er så overveldende. Kan det være sant? Nei, jeg har jo drukket vin! Vil det holde denne gangen?! Skal jeg tillate meg selv å glede meg..? Og jeg aner selvsagt ikke hvor langt jeg er på vei dersom dette stemmer..! Jeg følte at dette måtte være det rette stedet å dele følelsene mine.. foreløbig har jeg ingen andre jeg kan snakke med, og jeg prøver så godt jeg kan å la kjæresten i fred på jobb;) : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141504891-skjer-dette-virkelig-meg/
Erle79 Skrevet 26. februar 2010 #2 Del Skrevet 26. februar 2010 Gratulerer! Jada, det er sant. Drit i at du har drukket vin. Det går nok bra denne gangen, oddsen for at det skal gå bra er mye bedre enn for at det skal gå galt. Gled deg! Det er utrolig skrekkblandet å finne ut at man er gravid igjen etter å ha gjennomgått en abort. Som oftest slipper nervene taket når første trimester er over. Det er kjedelig å ikke vite hvor langt man er på vei med det nye svangerskapet. Jeg ble også gravid rett etter en abort denne gangen, HCG-målinger og tidlig ultralyd hjalp meg å finne terminen. Jeg er så glad på dine vegne siden dere tydeligvis har slitt masse med å bli gravid før. Du fortjener virkelig å bli gravid igjen raskt etter aborten! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141504891-skjer-dette-virkelig-meg/#findComment-141505029
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Del Skrevet 26. februar 2010 Tusen takk, Erle! Så koselig med første gratulasjon denne gangen!: ) Jeg skjønner at store gratulasjoner erpå sin plass til deg også!! Jeg leste akkurat hva du har gått gjennom. Så fryktelig tungt det må være!! Jeg ser jo at det skjer med mange, gang etter gang. Men samtidig har du vel rett i at man bør tro at det skal gå bra, det er nok ikke noe poeng å prøve å forberede seg så innmari på dårlige nyheter. Skulle det gå galt igjen blir jeg vel antakelig like lei meg enten eller. Som du sier så godt; skrekkblandet.. : ) En god porsjon hormoner gjør det ikke bedre..heh. Det var ikke så dumt med hcg-tester. Hadde ikke tenkt på det. Skal smøre meg med litt tålmodighet før jeg ringer legen. Spennende! Stemmer det at du er ca 25 uker? Det er jo kjempeflott!! Det er deg virkelig unt at det går bra denne gangen, du er jo på god vei! Det er noe spesielt med det når man virkelig har "jobba" for det, tror jeg.. Ønsker deg og den lille krabaten en kjempefin helg; ) klem, hi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141504891-skjer-dette-virkelig-meg/#findComment-141505130
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 4. mars 2010 #4 Del Skrevet 4. mars 2010 Det er jo kjempebra! Litt vin skada nok ikkje, det fekk sikkert spiren til å sitte :-) Du kan jo anta at du er 6+ på veg. Eg fekk mensen 27 dager etter SA og vanligvis kan ein rekne 4-6 veker. Håper du klarer å glede deg. Eg klarte å glede meg i den grad at eg ikkje vart skuffa fordi mensen kom igjen... No håper eg at eg klarer å leite opp att kjenslene mine om eg får sjå ein levande baby på UL om tre lange veker... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141504891-skjer-dette-virkelig-meg/#findComment-141533611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå