Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Vi var ute og trillet med vogn i snøen i dag. Vi kom innpå en vei fra en stikkvei fra høyre. Ikke en stor trafikkert vei, men en hovedvei i et boligområde. Siden vi akkurat hadde kommet inn på veien og det ikke var fortau der, gikk vi på høyre side. Men så langt ut på kanten som vi kom og veien var ikke spesielt smal. Så kom det en Maxitaxi bakfra og TUTET skikkelig da han kjørte forbi. Og lillegutt skvatt jo skikkelig og ble redd. Var dette virkelig nødvendig? Ja, jeg vet vi egentlig skal gå på venstre side. Men hadde han kommet fra motsatt hold og vi gikk på venstre side, hadde vi jo tatt like stor plass!
melkekua™ Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Unødvendig av han å tute - ja, men tror ikke han mente noe vondt. Ville bare si ifra at dere burde gå på riktig side for å skape minst mulig fare for han og dere.
mer enn bare mor Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 nja, det spørs vel hvor god sikt det var.. hvis dere gikk på høyre side like etter en sving så kunne det vel kanskje vært en farlig situasjon hvis bilen hadde kjørt litt fortere? Jeg syns i alle fall at det er ganske irriterende hvis folk går på høyre side rett etter en sving, for tenk hvis det da kommer bil i mot også..
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2010 Ja, enig i at deter kjipt hvis det er dårlig sikt eller rett før/etter sving. Men dette var midt på en rett veistrekning og ingen biler kom i mot. Hadde jeg gått alene hadde jeg ikke reagert på at han tutet. Men synes det var unødvendig når jeg gikk med barnevogn.
Jordbærpiken Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Jeg hadde vist fingeren. Så sint hadde jeg blitt. Du gikk der det var tryggest for dere og andre billister, sant? Jeg hadde aldri tutet på noen med barnevogn, eller de på hest o.l.
Jordbærpiken Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Åja, nå leste jeg litt nøyere... Men, han kunne kanskje ha droppet å tute uansett.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2010 ...og vi gikk kun på høyre noen meter før vi krysset over til venstre side. Men siden vi kom inn på veien fra høyre, gikk vi på høyre side og ventet til bilen som kom (drosjen) hadde kjørt forbi før vi krysset. Mulig jeg formulerte meg litt klønete. Men jeg synes uansett det er unødvendig å tute siden vi hadde tatt like mye plass dersom vi kom gående andre veien og han måtte svingt utenom oss. Ja, jeg kunne stoppet og ventet i stedet for å gå mens han kjørte forbi, men han måtte uansett kjørt rundt. hadde dette vært en stor trafikkert vei, hadde saken stilt seg annerledes, men dette var altså i et boligområde. Men mulig jeg er lett å irritere om dagen. Jeg ville uansett ikke tutet på noen som gikk med barnevogn.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Uansett forbannet unødvendig å tute på folk som går med barnevogn. Da kunne han heller ha rullet ned vinduet og kjeftet hvis det var så viktig for ham!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå