Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Er det noen her som har fått det? Hvor mye kostet denne narkosen og hvor ble det utført? Sykehus eller klinikk av noe slag? Jeg lider av ekstrem tannlegeskrekk og har unngått å gå til tannlegen i 6 år nå. Jeg er veldig nøye med tannhygiene så tennene mine er fine, men nå er det på tide å få gått. Har jo sikkert noen hull.... Grunnen til at jeg er så ekstremt redd er fordi jeg har nerver som ligger langt ute og denne bedøvelsen de bruker fungerer ikke på meg så sist jeg var der lå jeg å ristet og gråt av smerte. jeg klarer ikke gjennomgå det en gang til :-( Noen som har erfating med dette med narkose og hvordan man får det? Må jeg ha henvisning fra lege eller hvordan går jeg frem?
ConsuelaBananaHammock Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Jeg fant ett par svar på det du lurer på fra andre forum når jeg googlet dette: Jeg jobber med tenner og henviser rett som det er pasienter med tannlegeskrekk i full narkose på sykehuset her. Da betaler de bare en vanlig egenandel som ved andre besøk. Men ventetiden kan vere lang. Evt. ville jeg tatt kontakt med tannlegeutdanningen i Oslo, og hørt om det var muleg å få behandling på senter for odontofobi. Ellers kan du også få lystgassbehandling,mange har god nytte av det. Lykke til. Hey jeg skulle trekke 3 tenner (visdomstenner) og tok narkose i Bergen for noen år siden.. 4 år siden tror jeg. Jeg betalte ca 10.000 kr for det. Men det var vel verdt det!! 2 stk som ga greie svar hvertfall, ville hørt med din tannlege om du kan få henvisning til sykehus. Da blir det jo litt billigere også. Vet at det er en tannklinikk i Bergen som lar pasienter få narkose, nå vet jeg ikke hvor i landet du bor da
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Kan du ikke sjekke om noen av tannlegene i distriktet ditt "borrer" med laser da? Det er flere og flere tannleger som tar denne metoden i bruk og den er 100% smertefri. Først må du jo bestille en time hos tannlegen din for å ta et bilde, tenk om du ikke har noen hull også tenker og lurer du så fælt på dette på forhånd. Om du har hull eller andre ting som må fikses kan tannlegen din informere deg og henvise deg videre. Lykke til!
ConsuelaBananaHammock Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Så genialt å bruke laser da!!!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Tusen takk for svar :-) Jeg vet ikke om jeg har noen hull. Iser ikke eller noe slikt, men blir overrasket dersom det ikke er noe galt der etter 6 år!! Det jeg tenker aller mest på er at jeg har fått tannstein i det siste (ikke missfarget heldigvis) men denne gjør at tannkjøttet ikke ligger riktig intill tannen og har derfor lett for å få tannkjøtt betennelse... Dette med laser er noe jeg skal sjekke opp! Skal til tannlegen nå om ikke så lenge for å ta sjekken iallefall så får jeg se hva som er galt da! Håper ikke det er altfor mye! HI
ConsuelaBananaHammock Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Syns tannlegen din bør hjelpe deg å henvise deg til noen som bruker laser eller eventuelt sykehus, siden du har det problemet du har Masse lykke til, kan godt hende at tennene dine er heeelt fine! jeg har ikke hatt noen nye hull på mange år, jeg har heller fått hull bak dårlige fyllinger osv. Men de har jeg kjent selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå