Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 han er løs i magen.. Ikke syk på noen måte, bare diare ev an eller annen grunn, er snart 20 mndr.. jeg har gitt ham tørre kjeks for å binde magen, gitt ham blåbær å drikke, holdt ham unna melkeprodukter og gitt ham brødskive med leverposteit eller annen smørepålegg.... Men han bæsjer fortsatt bløtt... Er sååå LEI! Det er så mye sykdom om dagen! like før jul var det omgangssyken, så var det feber og ulage, så var det diare igjen, etterulgt av en forkjølelse og nå er det søren med diare IGJEN!!! Jeg skjønner det ikke! han reagerer ikke på noe mat, for han får det samme så og si daglig, og han har ikke diare hver dag for å si det sånn, noen dager er han hard som juling... WHAT TO DOOOO! Vi har bestemt oss for å ikke låse oss inne hver gang han har diare nå, for da kan vi jo aldri planlegge noenting. Plutselig en dag får han diare, uten å være syk i det hele tatt. Han er ikke survete engang, han bæsjer bare bløtt..... Hva i alle dager kan dette være??
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Pkt 1: Har han diarè, så er det som regel noe som kroppen prøver å kvitte seg med, og du skal ikke gå aktivt inn for å stoppe diarèen. Sørg for å fylle på med drikke, vann eller saft. Du kan evt prøve litt saft blandet med farris, for farris har en del salter i seg som kroppen mister under omgangssyke. Pkt 2: Hvis du skal gjøre noe med konsistensen på løs mage, er det en ting som gjelder: fiber. La barnet spise grovt knekkebrød, grovt brød, osv. Evt er banan og blåbærsyltetøy et greit tilskudd. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 ja jeg lar kroppen jobbe seg frisk, men jeg har skrvet meg bak øret at middagsmat og mye brød med pålegg ikke akkurat hjelper magen hans;) Tørre kjeks hjelper noe, og han går ikke sulten for å si det sånn:) Han har fri tilgang til de tørre kjeksene, slik at han regulerer selv. Jeg skal prøve knekkebrød nå, takk for tips:) Skal kjøpe inn farris også Han har alltid drikke tilgjengelig, så der har jeg sikret meg:) Har vært gjennom dette noen runder nå men har noen en ide om hvorfor han plutselig får diare? Han er jo ikke syk ellers, så jeg tror ikke det er one magevirus... hmmm...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 jeg har tenkt tanken, men det er rart isåfall, for han drikker ofte melk på senga (jada, dårlig vane:p ) men han blir ikke løs i magen hver gang fordetom, det er ikke noe sammenheng på en måte... Kan melkeallergi utarte seg slik at det ikke alltid blir reaksjon, men bare i ny og ne??
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Ny tann som lurer seg opp av gommene???
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Jeg blir av og til dødsdårlig i magen av grøt, melk og andre melkeprodukter. Ikke hver gang, men det hender ofte:) Og jeg er ikke allergisk
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Ville i allefall sjekket ut melkeallergi. I forhold til nye tenner: Barn får ikke diarè av nye tenner, men det er i de periodene hvor barnets almenntilstand ikke er bra, at tenner lettere bryter igjennom. Så det kan godt være at barnet får nye tenner nå, men det forårsaker ikke diarè. (altså;heller omvendt)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 takker damer det var mange gode svar:) Han fikk et gtlass biola i ettermiddag, og vi kjørte en tur på ca 45 min (er hos mamma og pappa min nå) og da bæsjet han litt bløtt, emn ikke store mengder, emn veldig vanndig.... han er i toppform ellers, trøtt til vanlig tid, akkurat like blid og kosete som alltid, og tilogmed morsom.... jeg skal sjekke ut dette med melk, og evnt gluten som min mor tipset meg om så fort jeg har tid til å ta ham med til legen, også får jeg bare håpe magen hans roer seg over helgen:) Han driver ikke å får tenner, det er jeg sikker på, for han har fått 4 jeksler og alle de fremre tennene, så neste tannfrembrudd er jeksel par nr 2, og de kommer nok ikke før han er 2 år;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå