Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Litt rar overskrift, men men. Jeg har lest/hørt at overvekt blant barn er et økende problem, men jeg synes ikke jeg ser overvektige barn så ofte som man skulle tro på bakgrunn av denne diskusjonen og samfunnsdebatten generelt. I barnehagen til datteren min har jeg ikke sett noen overvektige barn, men de er kanskje litt unge ennå, overvekten kommer kanskje senere? Men jeg synes heller ikke at jeg ser overvektige barn veldig ofte, slanke barn er normalen så vidt jeg kan se. "Problemet" har kanskje blitt hauset litt opp i media? Uansett så har jeg selv en lillebror som er veldig overvektig og alltid har vært det, så jeg vet hvor sårt dette temaet kan være. Foreldrene mine tok ikke fatt i det av frykt for å såre broren min (vi andre i familien er slanke). Jeg synes dette var litt feil, men samtidig er jeg enig i hva noen andre her skriver, man bør ikke forskjeldsbehandle barn, det bringer mer fokus på problemet, da bør heller hele familien legge om livsstilen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå