Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Skal ha "svigers" på middag for første gang på søndag Kan noen hjelpe meg med forslag til middag, dessert osv ?? Er helt rådløs
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Kommer jo veldig an på hvor godt du liker å lage mat da. Siden du starter overskriften med HJELP kan det jo tyde på at du ikke er en mesterkokk, så da er det kanskje lurt å lage noe enkelt ;o) Foreldregenerasjonen er jo ofte glad i tradisjonsrik mat, kommer selvsagt an på alder. Hva med å gjøre det helt enkelt ved å sette en svinestek eller en bajonneskinke i stekeovnen, koke gode poteter, smørdampe deilige grønnsaker og lage en god saus til? Kanskje kjedelig, men slike middager setter mange pris på. Til dessert kan du jo lage en deilig ostekake som du kan servere med kaffe til? Alternativt frisk frukt og krem?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Stekt/ovnsbakt ørret, poteter, rømme, agurksalat og smeltet smør med gressløk, slår alltid godt an blant de "eldre" har jeg erfart. Ganske enkelt å lage:) Dessert: Fruktsalat, gulrotkake, varm eplekake og is....
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Hvor gammel er svigermor da? Min svigermor er ganske gammel (snart 80 år) og hun elsker å komme hit på middag for her får hun ting hun aldri har smakt før Har med stort hell servert stekte kyllingstrimler, grønnsaker, fløtesaus og båndspagetti. Hun digger også lasagne, taco, helstekt svinefilet med ovnsbakte poteter osv. Jeg prøver meg absolutt ikke på å konkurrere med hennes tradisjonelle mat som svinesteik osv, det får vi når vi spiser hos henne. Hun er superfornøyd med å få "ung" mat når hun spiser her. Til dessert er det godt med f.eks is, en eplekake, e.l. Litt sjokolade og en god kaffe så er dagen perfekt. Lykke til!
Christine209 Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Bestemoren min på 70år elsker også når hun er hos oss eller vi er der og lager lasagne, mousakka, taco og slike ting:p Hun syntes det var så stas når vi var der når vi var litt yngre og hun kunne kjøpe pizza og steike til oss, for det var ikke bestefar så glad i få til vanlig:p
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 matprat.no der er det mange gode forslagg. Ellers så er jo kjøttkaker enkel og veldig god middag som de fleste setter stor pris på
Gjest Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Prøv å servere en god hjemlaga lasagne med salat til.. Til dessert kan du servere is.. Så da trenger du kun å tenke på å lage hovedretten. Skinkestek,koteletter hjemlaga kjøttkaker osv er hun sikkert kjempe flink til å lage selv,så da setter hun sikkert mer pris på mat hun ikke spiser hver dag ,,Du må bare si ifra hvis du trenger en oppskrift.Du kan gjerne få min,den er kjempe god og jeg har fått masse skryt for den.Som salat kan du enten ha tomat,og rødløk sammen med litt oliven olje, eller du kan servere en god salat med fetaost,rødløk,tomat,mais osv,... Gjerne baguetter til,hvis du ønsker det.. Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Takker for svar. Jeg er glad i å lage mat selv, men mesterkokk nei :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå