zebra-giraff Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Litt grønn - hva er dette med temp-stigning, ikke temp-stigning?
Jønimi #er gravid!# Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Fra mens til EL- østrogen dominerer og temperaturen er lav. Før EL synker østrogen og det kan man se på tempen at da synker den enda litt til. Når EL har skjedd så blir det skilt ut progesteron som gjør at temperaturen stiger (herav temp-stigning). Litt individuelt hvor mye den stiger, men det sier en halv grad. Jeg stiger imidleretid kun 0,34 grader. Det er progesteronet som gjør at det befruktede egget klarer å feste seg. Hvis temperaturen holder seg høy til forventet mens og ikke synker er det et rimelig godt tegn på at man er gravid. Ofte stiger den også litt. Hvis den synker nærmere en halv grad igjen så kan man forvente mens. Temping gir en god kontroll på hva som skjer, man trenger faktisk ikke lete etter symptomer. Jeg kikker kun litt etter EL slim, men trenger heller ikke gjøre det for jeg ser på tempene mine når jeg får EL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå