Gå til innhold

Erfaringer med bidronninggèle? Og evt Wild Yam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er erfaringene dere som har prøvd bidronningèle har? Funker det? Leser at noen tar trippel dose, andre anbefaler "rett" dose osv.. Vurderer sterkt å prøve dette snart... :)

Må man ta wild yam også, eller går det bra med bare bidronningèle?

Håper på mange erfaringer og synspunkt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen svar fra meg men hive meg på tråden og spør om det samme :) og får en kjøpt dette på apotek?

Skrevet

jeg har ikke så mye erfaring å dele med deg, har begynt denne pp med bidronning gelè, og skal følge opp med wild yam. Jeg tar anbefalt dose. Tenker at det er en grunn for at det står opgitt en dosering, og det er kanskje ikke så bra med "overdose". Før man vet ordet av det har man utviklet brodd, vinger og alt man kan si er sum-sum-bzzz.. He he, fikk et bilde av hvordan samboern hadde fått det hvis jeg hadde hatt brodd når jeg er premenstruell... Nei, alvorlig talt så tror jeg at anbefalt dose holder, men mye mulig andres erfaringer er bedre..?

Skrevet

Slenger meg med her.

Jeg har ingen erfaring med bruk av dem, men jeg har gått til innkjøp av wy i dag. Hadde bdgele fra før. Skal ta wy etter EL, onsdag? Hmm kanskje...

Ellers tar jeg anbefalt dose jeg også....

Skrevet

Ikke så mye erfaring med det jeg heller, men har tatt bidronniggele og wild yam første gang denne syklusen. Har tatt anbefalt dose og har ikke merket noe til at jeg har tatt det, ingen bivirkninger.

Jeg tester etter eggløsning og har til nå alltid fått TR nøyaktig 14 dager etter at testen er negativ igjen.

Etter mine beregninger skulle jeg hatt TR i forgårs eller i går, men ikke en dråpe blod har dukket opp. Tok en G-test i dag som var negativ, men begynner å lure da.....Blir vel skuffa som vanlig, har prøvd nå i 14 mndr uten hell..

Kanskje Wild Yam forlenger tiden mellom EL og IKM....noen som vet noe om det?

Skrevet

Godt det ikkje berre er eg som lurer.. :) Får iallefall kjøpt det på helsekost veit eg.. Wild Yam har eg ikkje spurt om, noken andre som veit kor ein får det? Er no verdt å prøve iallefall:)

Skrevet

Tenkte eg skal prøve iallefall bidronninggele'en neste syklus, så får eg sjå. Er vel berre litt utolmodig trur eg, sjøl om eg veit det kan ta tid. Kvar får ein tak i WY eigentleg?

Brukar clearblue fert.monitor, mest for å bli kjent med kroppen min igjen etter 10 år på p-pille. Får fullt utslag kvar mnd, so håpar verkeleg at det stemmer at eg har eggløysing. Ein seier berre det synes eg..-sjølv om TR er varer merkeleg kort og kjem lite for tida, og ingen smerter. Mulig p-pillene henger i enda.

Nufsa: Kryssa fingrane for deg iallefall! :)

Skrevet

Takk for det:-)

Jeg gikk også på pilla i ti år før jeg slutta. Tok mange måneder før systemet kom i gang igjen. Tror pillene hang i lenge på meg. Hadde laaange sykluser. Ser ut som det normaliserer seg nå heldigvis (hvis jeg får TR nå da), men begynner å bli skikkelig utolmodig! Får satse på at disse naturmidlene hjelper på:-)

Jeg bestilte både bidronninggele og WY på nettet....www.urtesenteret.no Det var veldig greit, fikk dem i løpet av et par dager. Ellers så har de det i de fleste helsekostbutikker tror jeg.

God natt:-)

Skrevet

Hei jenter :)

Jeg har nå gått 2 pp`er med bidro.gel og WY. Jeg har nå følt meg bedre sånn energimessig etter at jeg begynte på bidro.gel og jeg spottet ikke da jeg brukte WY etter EL - så noe positivt har det jo blitt!! Bare 4-5 dager igjen nå til IKM, så får se det har funket denne gangen ;)

Lykke til da jenter :)

Klem fra

Skrevet

Hei jenter.

Jeg gikk 1 pp på bidronninggele og wild yam, og ble gravid! (Hadde prøvd 2 pp før det) Samme pp tok jeg tre ganger akupunktur også, så det kan jo ha vært det som hjalp, eller evt begge deler????

Nå er jeg 7 uker på vei.

Jeg tok dobbel dose med bi-gele, tripplet rett før eggløsning, ventet 3-4 dager og begynte på wild yam. Tok dem i ca en uke. Kjente siste uken før IKM at jeg var gravid...små uggen, metalsmak i munnen, vondt i hodet, stikking i livmoren.

Lykke til alle sammen!!!!

Skrevet

Ojda.. Koselig for deg barnnummerto.

Jeg har nettopp startet på bidro og tar tre kapsler. Tar det frem til jeg tester pos el. Etterpå skal jeg gå over på wy. Og jeg håper jeg får det til denne gangen.

Forrige måned testett jeg ut VITEX. Resultat negativ men det positive med den var at jeg ikke hadde alle de rare symptomene for el og humøret var bedre. TR kom riktig også. Hatt fra 24 til 28 dagers de siste månedene.

Vel ha en god lørdag da. Og MegOgLilleSnuppis jeg krysser fingra for deg.

Skrevet

Jeg er på min andre pp med bidro og WY, første gang skjedde ingenting, så jeg håper det skjer noe denne gang.. EL er rett om hjørnet her.

Men jeg merker at jeg blir litt kvalm på morgenen etter at jeg begynte på bidro. Har opplevd det flere ganger nå. Flere?

Skrevet

Har ingen erfaring å dele, da dette er 1 pp med begge to, men vile bare si at jeg også blir kvalm av bidronning geleen...

Skrevet

Jeg er også jammen meg kvalm av den bidronning geleen. Det er også min først pp med bidronningen. Trodde faktisk jeg var den eneste her inne som følte meg kvalm. Godt å vite det er flere av oss. Jeg har en syklus på 28 dager, men denne pp har jeg ikke funnet el ennå. Det er vel ikke den bidronningen som klusser med EL? Har testet med CB digital el-tester fra dag 8.

Skrevet

Det lurte jeg også på i går, for denne pp kommer til å bli 2 dager lengre enn min forrige pp, utifra at jeg fikk positiv el test i dag, og skulle hatt det på torsdag utfra normalen... Og jeg har ALLTID stabile sykluser.... Kanskje eggene blir bedre av å modnes lengre? ;-) og at bidronningen gjør susen? Håper det! Er i pp 12.........

Skrevet

Og en ting til: Ja jeg blir veldig kalm. En dag tok jeg dem uten å ha spist frokost, og DET fikk jeg angre på. Nå sørger jeg for å ta dem sammen med mat, men blir fortsattlitt kvalm, men ikke verre enn at jeg kan leve fint med det liksom. (Særlig dersom det gir meg en positiv g-test snart;-) )

Skrevet

Til dere som blir kvalme av bidronning:

Jeg nevnte dette for min naturteraopeut at jeg var kvalm på morgenen og jeg visste at jeg ikke var gravid. Med en gang spurte han om jeg hadde tatt vitaminer eller kosttilskudd uten å ha spist. Og det hadde jeg jo. Det må du ikke gjøre sa han. Det er sterkt for magen. Det skal alltid tas sammen med mat :)

Skrevet

Aha da har vi jo forklaringen:-) Tusen takk for info:-)

Skrevet

Flott med mange gode tilbakemeldingar / erfaringa :) Vart litt "bekymra" då eg las at kanskje tar noken dagar lenger før ein får EL, så lurer på å vente ein mnd med b-gèle. Har ein sambuar som er ein del vekkreist, så neste EL trur eg vi klare akkurat, eller so reise han dagen før - dumt å klusse med den... :)

Lykke til til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...