Gå til innhold

kan baby få lys hud selv om barnefar er mørk? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs om mora er lys, det da ;-) Men jo, er nok mulig det. Om jeg husker rett, så er det slik at mulatter kan få alt fra helt hvite, til helt sorte barn. En hvit og en sort vil få en mellomting. Blandingsraser vil seg imellom kunne få hvasomhelst.

Dersom far er mulatt (blandingsrase) og mor er hvit, så vil sjansene være ganske gode for at barnet blir mye lysere enn sin far.

Skrevet

Absolutt mulig, er ikke lenge siden det var et tvillingpar på TV hvor den ene var mørk og den andre lys (faren var neger og moren hvit). Er visst veldig sjelden det blir født tvillinger som er forskjellige da, men ellers kan barnet arve både mor og far. Det er jo ofte noen mindre dominate gener i oss som ikke synes også, men som plutselig blir synlig hos barnet nettop pga genene de møter under unnfangelsen.

Skrevet

ja jeg kjenner ei som har et barn med en mørk mulatt. Ungen er lys i huden, har lysebrunt hår og blå øyne..Ikke helt hvit i huden, men ikke mørkere en en vanlig norsk unge

Skrevet

Barnet trenger ikke nødvendigvis ha foreldre som er mørke i huden for å bli det selv, det holder at noen andre i familien (eks. besteforeldre, oldeforeldre ol.) er av utenlandsk opprinnelse. Barnet kan likevel bli helt hvit eller mørk i huden. Har selv en venninne hvor begge foreldrene er lyse, men som selv er ganske mørk i huden. Bestefaren på morens side er utenlandsk.

Skrevet

Eller den andre veien:

I Mongolia finnes det blonde gener. Av og til fødes det dermed helt blonde, blåøyde barn :-)

Skrevet

Jeg har barn med en latinamerikaner, barnefar har brune øyne, svart hår, og er ikke svart i huden men ganske mørke-brun.

Barnet ser om vinteren ut akkurat som meg; lys hud, grønne øyne og lysebrunt hår. Men han har nok litt mer pigmenter enn meg, for han blir gyllen i huden så snart sola skinner på ham:)

Skrevet

Hei:) Min kjære er mulatt (med norsk mor som er blond og blåøyd og mørk far). Selv er jeg blond og blåøyd. Sønnen vår er helt lys i huden, blondt hår og blå øyne. Nå venter vi spent på hvordan lillejenta i magen kommer til å se ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...