Gå til innhold

Hvis du blir spurt om dine sterke og svake sider på jobbintervju,


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei:)

 

når jeg var på intervju til min jobb sa jeg det som det var... lønner seg å være ærlig. jeg sa at jeg er glad i å jobbe sammen med andre mot felles mål, fokus på detaljer og problemløsning men svake sider som at jeg ikke likte å stå foran mange mennesker å prate om ting... dette var til en lederstillling og jeg har måtte lede møter men dette har gått helt fint selv om jeg har gruet meg litt på forhånd:) det beste du kan gjøre er å være ærlig...

Mine svake sider er at jeg er litt distrè og veeldig perfeksjonist. Jeg liker å ha orden i alt, og liker å ha tingene på min måte. Så jeg kan fort bjeffe litt hvis folk ikke følger systemene jeg lager, hehe. Det er både positivt og negativt syns jeg, kan være lurt å nevne sånne ting. Ikke lira av seg alt det negative hos deg. Mitt tips er vel å være ærlig, men samtidig bevisst på hvilke nagative sider du avslører.

Jeg sa jeg var ganske utålmodig, likte at ting foregikk i litt tempo. Blir rastløs hvis det er lite å gjøre og jeg blir sittende å glo. Da rydder jeg heller og sånt. Er også ganske pliktoppfyllende av meg, liker ikke unnasluntring. Liker dårlig å stå foran forsamlinger, eller på annen måte ha all oppmerksomhet rettet mot meg. Jeg fikk jobben! Det er bare å være ærlig, ellers kan det nok slå tilbake på deg senere. Har du dype mørke sider ville jeg nok latt være å nevne de da, hehe.

Jeg ville trukket frem mange positive egenskaper først, og deretter lagt til én svakhet. Jeg ville passet på å vinkle den negative egenskapen slik at den egentlig ble positiv. For eksempel nevne at man til tider er litt for perfeksjonistisk, og så trekke frem at man aldri får reklamasjoner og leverer solid arbeid.

det siste rådet her ville jeg aldri fulgt. de negative sidene du kan trekke frem om deg selv er faktisk enda viktigere enn de positive. det viser at du har en evne til å være kritisk til deg selv, og ikke minst har innsikt til å innse at du har feil, som alle andre og er klar over hva du er dårligere på enn andre ting. det er en god egenskap i seg selv.

 

at du ikke klarer å trekke frem negative sider er en meget dårlig egenskap som mest sannsynlig fører til at du ikke får jobben.

 

vær ærlig, og finn gjerne frem til egenskaper som både er positive og negative på samme tid. har feks en tendens til å være en perfeksjonist, og må alltid dobbeltsjekke over noe andre har tatt del i før jeg kan si meg klar for å sende det fra meg. dette vil jeg si er både en dårlig egenskap og en god egenskap, fordi jeg føler jeg alltid må ha kontrollen, noe som viser at jeg ikke stoler fullt på andres arbeid. samtidig er det en god egenskap som vil kunne avdekke feil og mangler.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...