Lillemor&Gutta Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Lillemann begynte med maisgrøten fra nestle og den spiste han. Men samtidig ble han enormt suttrete. Da vi sluttet med grøten ble han blid i gjen men begynte med nattmåltider i gjen. Mat trenger han tydligvis men hva? Grønnsaksmos fikk han magevondt av og banan/avokado mos gulper han mye av. Etter råd fra HS blir det ikke noe kjøpt på helsekost. Noen forslag til hva vi kan prøve? Mini er 4 mnd
Stjerna mi<3 Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 prøv den grøten som er banan, eller risgrøt og banan.. de fungerer her!
Lillemor&Gutta Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2010 Får prøve denne da .. Tusen takk for svar
Rødhette <309+<312 Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Tarmene er veldig ømfintlig når de er så liten, så man må ta det gradvis. hvor mye ga du han av grøten? det er nok med en eller to skjeer i begynnelsen, også gjør du dette ett par dager før du øker litt og litt
Lillemor&Gutta Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2010 Tok meg god tid. Begynte i det små å økte opp i en halv porsjon på 2,5 uker.
Gjest Kira06 Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Det samme skjedde her også. Vi gav først maisgrøten, og prøvde også risgrøt med banan og fersken. Hun ble utrolig sutrete, så nå har vi sluttet med grøt. Vanskelig å vite om det er den, men hun er ihvertfall blid igjen, så tar ikke sjansen på å fortsette med grøt enda. Jeg skal prøve grønnsaksmos, så håper det går bra. Hvis ikke slenger jeg meg på ditt spørsmål om gode tips:)
Rødhette <309+<312 Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 hm, vet ikke helt hva du kan gi da, men ar du prøvd å gi grøt med litt sviskemos til? blir han bare sutrete eller hard avføring også? hvis han har magevondt kan du prøve og sykle litt med beina hannes, kanskje det hjelper?
MiMa09 Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Vi begynte med sviskemos, deretter maisgrøt. Småen likte ikke maisgrøten no særlig, så byttet til risgrøt med fersken og banan (Hipp) Denne har fungert utmerket, og det er fremdeles eneste grøten han vli ha, og han er snart 7 mnd.
Mums Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Lillejenta mi spiser Risgrøt (uten noe tilsetning) fra Nestle og stooorkoser seg med denne. Er ikke alle butikker som fører denne, men Ica og Meny har den heromkring.
Lillemor&Gutta Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2010 Han har vel heller lite avføring når han får grøt. Men her var det mange gode tips. Får komme meg på butikken å kjøpe inn både svisker mos og en annen grøt type. Tusen takk for hjelp jenter
knerten09+ knerteline11 Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Det kan også hjelpe for magen med litt maltekstrakt i grøten, i alle fall den første tiden. Vi hadde det ikke i grøten, men i flaska når han fikk melk og det hjalp veldig. Hadde han dager han likevel ble hard i magen, supplerte vi med sviskemos. Nå er han snart 8 mnd og klarer seg stort sett uten noen av delene.
Lillemor&Gutta Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 27. februar 2010 Han får malt i di aller fleste flaskene. Har ikke testet det i selve grøten så jeg får prøve det hvis det ikke fungerer med ny grøttype
Stjerna mi<3 Skrevet 28. februar 2010 #13 Skrevet 28. februar 2010 vi sluttet med maltekstrakt når vi begynte med grøt, dette gikk veldig fint. fra å ha nesten en tesje med maltekstrakt i hver flaske med maks 120ml til å slutte, hun fikk veldig hard mage av å bare få mme
ifie Skrevet 28. februar 2010 #14 Skrevet 28. februar 2010 Storebror begynte med grøt da han var 4 mnd. Helsesøster anbefalte oss og gi han Sinlac (vi kjøpte den på Rema) som er uten melk og gluten, fordi han var så liten. Kanskje gutten din trenger den?
Lillemor&Gutta Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 28. februar 2010 Hvis ikke risgrøten fungere skal jeg teste denne. Første prøvesmaking i dag å som alt annet han noensinne har fått gled det rett ned. Utroli glad i alt av mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå